رهبر انقلاب: قوه قضائیه باید با اکاذیب و شایعات در فضای مجازی برخورد کند/ زخم پرونده های مفتوح به افکار عمومی نباید باز بماند

رهبر انقلاب: قوه قضائیه باید با اکاذیب و شایعات در فضای مجازی برخورد کند/ زخم پرونده های مفتوح به افکار عمومی نباید باز بماند

به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و همرزمانش و به مناسبت روز قوه قضائیه، صبح امروز (سه شنبه) رئیس و اعضای قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

** یاد و خاطره شهید عزیز مرحوم آیت الله بهشتی رضی الله عنه را گرامی می دارم. همچنین همه شهدایی که با او از دنیا رفتند و همچنین همه شهدای قوه قضائیه.

** شهید بهشچی رضی الله عنه از چهره های شاخصی بود. در سالهای قبل از پیروزی انقلاب از زمانی که ایشان از خارج از کشور آمدند تا زمان شهادتش همکاری تنگاتنگ و مستمری با ایشان داشتیم، انصافاً می توان دریافت که ایشان شخصیتی برجسته بودند.

** در سریالی که با هم کار کردیم هم همینطور بود. در شورای انقلاب مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان رئیس شورای انقلاب انتخاب شد، اما همین گروه به اتفاق آرا معتقد بودند که ایشان به معاون رئیس جمهور نیاز دارند و معاون رئیس جمهور آقای بهشتی است و ایشان را انتخاب کردند. اداره شورای انقلاب حتی در زمان حیات مرحوم آقای طالقانی بر عهده مرحوم آقای بهشتی بود.

** اوضاع در روزهای هفت تیر در داخل کشور اینگونه بود که در این خیابان های تهران جنگ داخلی بود. منافقین هر چه به دستشان می رسید روی تیغ ریختند، در حالی که هر چه داشتند به جان مردم و گارد کمیته و امنیت سپاه افتادند. تهران در حال جنگ بود.

** نزدیک به یک هفته مانده به لاستیک هفتم، بی کفایتی رئیس جمهور وقت در مجلس مشخص شد و وی آزاد شد. یعنی کشور بدون رئیس جمهور در چنین شرایط سیاسی قرار داشت. در چنین شرایطی استوانه ای مانند آسمان را از دست داد.

حدود دو ماه بعد، رئیس جمهور جدید و نخست وزیر با هم در یک جلسه کشته شدند. اندکی بعد، اندکی بعد، چند تن از فرماندهان ارشد ارتش و سپاه در یک سانحه هوایی کشته شدند. شهید فلاحی، شهید فکوری، شهید کلاهدوز و امثال آن.

یعنی در کمتر از سه ماه این همه حوادث تلخ، این همه حوادث وحشتناک، این همه ضربه ویرانگر را کجا دیده اید؟ پس کدام کشور را می شناسید، کدام حکومت را می شناسید که بتواند در برابر این همه حوادث مقاومت کند و شکست نخورد؟ شما قوه قضاییه چنین نظامی هستید.

** مردم قیام کردند، امام مثل کوه دماوند ایستادند، خادمان دلسوز و جوانان انقلابی ایستادند، اوضاع را 180 درجه تغییر دادند.

وقتی این اتفاقات افتاد – چه در شهادت شهید بهشتی و چه در حوادث بعدی – دشمن خوشحال شد. آنها هیجان زده بودند و امیدوار بودند که ابزار این نظام انقلابی جمع شود. اما آنها ناامید شدند.

** آن روز ناامید بودند، این ناامیدی در آن چهار دهه بارها تکرار شد. دشمن در مقطعی به یک چیز، به یک نقطه ضعف، به بی امیدی به نظام جمهوری اسلامی و فراتر از آن امیدوار بود. بارها این اتفاق افتاده است، اما مشکل دشمن این است که نمی تواند راز این ناامیدی را بفهمد، نمی بیند. نمی توانم بفهمم چرا؛ چه دلیلی دارد که جمهوری اسلامی بتواند بار این همه فشار را هر بار تحمل کند، سینه خود را بپوشاند و به راه خود ادامه دهد، او نمی فهمد.

** نمی توانستند بفهمند که در عالم انسان غیر از محاسبات و مناسبات سیاسی، محاسبات و مناسبات دیگری هم هست که قادر به درک آن نیستند، سنت های الهی است.

** قوانین الهی، سنت های الهی قابل تغییر نیستند. این احکام الهی، احکام تقوا هستند. خدا با کسی رابطه نداره اینکه بگوییم ما مسلمانیم و من شیعه و جمهوری اسلامی هستیم. پس ما آنچه را که دلمان می خواهد انجام نمی دهیم. ما هیچ تفاوتی با دیگران نداریم. در دهه 60 در مقابل همه این حوادث و شدت عمل توانستیم روی پای خود ایستاده و دشمن را ناامید کنیم و امروز می توانیم. خدای دهه 60 خدای امسال است، خدای روزهای سخت و زمان های مختلف یکی است. سنت های الهی سر جایش است. خوب؛ بیایید سعی کنیم خود را نمونه ای از سنت های الهی پیشرفت کنیم.

** این آیه شریفه از سوره حج تکلیف همه ما را روشن می کند; «کسانی که آنها را در زمین آفریده اند برخیزند و نماز بخوانند و زکات بدهند و به آنچه می دانند امر کنند. این نشان می دهد که حکومت الهی و اسلامی باید عبادت و توجه به خدا، توجه به معنویت را ترویج کند. مقصود از دعا برای همین است. روح عبادت باید در جمهوری اسلامی گسترش یابد و عطاولزکا، اتوالزکا، یعنی زکات، زکات هم معلوم است. این است. وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ. خوش آمدی. حالا در نماز و زکات و اینها بالاخره یک چیز شده، أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ ما عقبیم. وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ. چه چیزی شناخته شده است؟ یک مقدار عدالت، عدالت، برادری، ارزشهای اسلامی، اینها معلوم است. ما باید امر به معروف کنیم.

** «نَهَوْا عَنِ الْمُنكَر» نهی از منكر است، منكر چیست؟ این ظلم است، این فساد است، این تبعیض است، این ظلم است، این نافرمانی خداست، این ظلم است، این منکر است. آنها باید تحریم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید