رهبر مردم باید به فکر مشکلات جامعه باشد


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836733

امام جمعه موقت مشهد گفت: افراد مسئولیت پذیر باید به جایگاه مردم واقف، خودکفا و نسبت به مشکلات جامعه احساس مسئولیت داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حجت الاسلام محمد باکر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: از دولت اول جمهوری اسلامی ایران تا دولت سیزدهم همه بدون استثنا می گفتند دولت ما مردمی است و کارمندان ما مردمی هستند. . من سال ها قبل از پیروزی انقلاب از پیشرفت کشور آگاه بودم، اگر مردم نبودند نه انقلاب پیروز می شد و نه انقلاب زنده می ماند و اگر مردم نبودند حتی اگر ما نبودیم. 10 امام داشت، انقلاب نمی شد.

وی افزود: ما قدرت برتر ملت برای دفاع از دین را نداریم و این مردم همیشه آماده دفاع از دین هستند، بنابراین اولین ویژگی یک فرد مسئول این است که جایگاه و نقش مردم را فراموش نکند. باید به اندازه کافی خودکفا باشد که شکسته نشود و سرویس ندهد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه متولیان امر باید خودساخته باشند و اسیر خانواده، فرزند و داماد نباشند، گفت: مسئولیت پذیری باعث ایجاد رغبت در مسئولین امر برای خدمت و رسیدگی به مردم می شود. البته ارزیابی رفتار مسئولان و نظام اسلامی باید بر اساس ابعاد مختلف باشد و این ارزیابی نباید تک بعدی باشد. ارزیابی رفتار مسئولان و نظام اسلامی باید بر اساس ابعاد مختلف باشد و این ارزیابی نباید تک بعدی باشد.

فرزانه به توبیخ یکی از کارگزاران حکومت از حضرت علی (ع) برای شرکت در یک میهمانی اشرافی اشاره کرد و افزود: در کشور ما کسانی هستند که حداقل غذا، بهداشت و مسکن را که کارمندان ما دارند، ندارند. و مدیران احساس مسئولیت کنند و مسئولین بدون احساس مسئولیت پایانی جز جهنم ندارند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: ارتباط با علی (ع) و اولاد او ما را از هواهای نفسانی و شیطانی حفظ می کند و تقوای الهی را که در ماه مبارک رمضان به دست می آورد حفظ می کند و همچنین این ارتباط ولایی در برابر نیروهای شیطانی غالب در وی همچنین معتقد است: اگر دست ما از ولایت جدا شود، اشرافیت، نفاق، فرصت طلبی و انحراف فکری در جامعه ایجاد می شود و اکنون این انحراف فکری و عقیدتی با ظهور جریاناتی مانند داعش و وهابیت در امت اسلامی نمود پیدا می کند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید