روابط ایران و ونزوئلا استراتژیک است/ می توانیم تجربیات خود را با ونزوئلا در میان بگذاریم

روابط ایران و ونزوئلا استراتژیک است/ می توانیم تجربیات خود را با ونزوئلا در میان بگذاریم

رئیس جمهور گفت: روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است و در حوزه های مختلف ادامه دارد.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ونزوئلا گفت: باید از دفتر رئیس جمهور ونزوئلا و همکارانش استقبال کنم. خیلی خوشحالم که امروز میزبان و همراهشان هستیم.

وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره ارتباط با کشورهای دوست و همسایه بوده و همواره در این زمینه همکاری خوبی با ونزوئلا داشته ایم.

رئیسی با اشاره به تحریم ها علیه کشورمان گفت: تحریم ها و تهدیدها در این 41 سال همیشه زیاد بوده است اما ملت ایران سعی کرده از این تهدیدها به عنوان فرصتی برای تحقق خواسته های خود استفاده کند.

رئیس جمهور گفت: وقتی سخنگویان کاخ سفید می گویند سیاست هایشان به طرز فجیعی شکست خورده است، این نقطه قوت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران است. ونزوئلا سال های سختی را پشت سر گذاشته است، اما این خواست مردم ونزوئلا و شخص رئیس جمهور ونزوئلا است که با تحریم ها مخالفت کنند.

رئیسی افزود: گزارش ما از این کشور این است که ونزوئلا از ابرتحریم ها عبور کرده است. این نشانه بسیار خوبی است که به همگان ثابت می کند که مقاومت کارساز است و دشمن را مجبور به عقب نشینی می کند.

وی گفت: روابط ما با ونزوئلا استراتژیک است و در حوزه های مختلف در حال توسعه است. امضای سند 20 ساله همکاری دو کشور جلوه ای از اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط است.

رئیس جمهور گفت: این دولت در زمینه انرژی، نیروگاه های حرارتی و تامین پالایشگاه های ونزوئلا و صادرات خدمات فنی و مهندسی و روابط در حوزه های اقتصادی، دفاعی، نظامی و کشاورزی همکاری می کند. و عرصه ها و ظرفیت های زیادی را در ونزوئلا نشان دهد ایران وجود دارد که می تواند زمینه ساز همکاری دو کشور باشد.

رئیسی گفت: گام های خوبی در حوزه علم و فناوری در جمهوری اسلامی برداشته شده است و می توانیم تجربیات خود را در اختیار ونزوئلا قرار دهیم و شرکت های مبتنی بر دانش و پارک های علم و فناوری می توانند روابط خوبی را در زمینه های مختلف برای ما فراهم کنند. .

وی ادامه داد: راه اندازی پرواز تهران- کرکس زمینه خوبی را برای همکاری های دو کشور فراهم می کند که می تواند روابط تجاری دو کشور و روابط دو ملت را تقویت کند. امیدواریم سفر رئیس جمهور ونزوئلا نقطه عطفی در بهبود روابط دو کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید