روابط دوستانه ایران و ترکمنستان مخالفت های منطقه ای و بین المللی دارد/ توافق دوجانبه نیاز به نهایی شدن دارد


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856273

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه لزوم عبور از موانع در گرو عزم جدی است، خاطرنشان کردند: روابط دوستانه ایران و ترکمنستان در سطح منطقه ای و بین المللی مخالفانی دارد، اما باید موانع را برطرف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و هیئت همراه، گسترش و تعمیق روابط را به نفع هر دو طرف دانستند. در مورد کشورهای همسایه این گونه است و این سیاست درستی است.

وی با تاکید بر اینکه عبور از موانع در گرو عزم جدی دو کشور برای گسترش روابط است، افزود: البته روابط دوستانه ایران و ترکمنستان مخالفانی در منطقه و بین المللی دارد اما باید موانع را برطرف کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: کمیسیون مشترک همکاری دو کشور باید با جدیت فعال باشد و توافقات با نظارت مستمر نهایی شود.

در این دیدار که رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت، سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان گفت: اولویت دولت ترکمنستان گسترش روابط با همسایگان است و تلاش می کنیم روابط خوبی بین دو کشور ایجاد کنیم. . کشورها در زمینه های مختلف به ویژه امروز «تقویت گاز، برق و حمل و نقل و همچنین اجرای پروژه های بزرگ.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به سی امین سالگرد روابط دو کشور خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: از طرف خودم و از طرف مردم ترکمنستان از حمایت مستمر شما در تعمیق ایران تشکر می کنم. روابط ترکمنستان.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید