روابط عمومی بستر سازمان است و نمایش عملکرد دستگاه/ اعتمادسازی یکی از مهمترین موضوعات روابط عمومی است.


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839480

اولین روابط عمومی بازنشسته سیستان و بلوچستان:

محمدعلی فرازمند با بیان اینکه ویترین هر سازمان و مجموعه روابط عمومی آن است، گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی انعکاس صحیح، به موقع و مطابق با واقعیت رویدادها و اتفاقات پیرامون هر سازمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی فرازمند اولین بازنشسته روابط عمومی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تعریف روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی اظهار کرد: علم، هنر، تجربه و تخصص بیشترین است. تعاریف مهم روابط عمومی موثر نقش روابط عمومی در دستیابی به اهداف سازمان موثر بوده و نمای کلی دفتر یا دستگاه را نشان می دهد. و برای رفع یا پاسخ به آن اقدام کنید.


وی با اشاره به نقش روابط عمومی در مدیریت و تصمیمات راهبردی یک سازمان، افزود: ارتباط دوسویه مدیریت یک اداره یا دستگاه با مدیر روابط عمومی و ارتباطات باید شفاف و واقع بینانه باشد. باید گام بردارد، در واقع باید شفاف باشد، توجه بیشتری را به خود جلب کند و شهروندان را در ارتقاء و شرایط اداری یا نهادی یا نقش خدماتی و عقلانی مشارکت دهد و مردم را به همکاری بیشتر تشویق کرد.



روابط عمومی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

این بازنشستگی روابط عمومی گفت: متاسفانه روابط عمومی هنوز جایگاه شایسته خود را در بین ادارات و سازمان ها پیدا نکرده است و به تناسب پیشرفت علمی و عملی، به دلیل استفاده نکردن مدیران از افسران حرفه ای از افسران رابط و مردم، نمی توانند به وظایف خود عمل کنند. . براد ضمن اینکه مدیر روابط عمومی باید آموزش های لازم و اطلاعات به روز را با اطلاعات و دانش به روز در مورد اخبار یا تبلیغات داشته باشد و به مدیر کمک کند نه اینکه فقط کارهای روزمره را انجام دهد.


وی ادامه داد: روابط عمومی نباید تنها به مناسبت توجه کند و از مشاغل جدید و بدیع دور بماند، مدیر روابط عمومی باید با جلب اعتماد مدیر ریسک کند و با برگزاری جلسات مختلف بهبود کارکنان رضایت کارکنان را افزایش دهد. روحیه و خدمت.» البته رسیدگی به امور رفاهی کارکنان یک خدمت اداری و مالی است و نقش روابط عمومی می تواند کمک کننده باشد.


فرازمند در خصوص موضوع آموزش و ارتقای سطح روابط عمومی اذعان داشت: در حال حاضر به منظور ارتقای سطح بهره وری متخصصان روابط عمومی در استان ها، شورای روابط عمومی تشکیل شده است، اما برای آموزش های لازم و به روز رسانی افراد جامعه می‌گویند: «انتظار نداریم در دوره‌های کوتاه‌مدت و استفاده از اساتید فن‌آوری ملی و شرکت در این دوره‌ها در دستور کار همکاران در روابط عمومی، انگیزه بازدید افزایش یابد.


وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمان گفت: روابط عمومی باید استقلال مالی داشته باشد تا بتواند اهداف خود را با اهداف سازمان همسو کند و بتواند برنامه های لازم را برای اداره یا کارکنان خود اجرا کند. و کارمندان را ارتقا دهند. ” شریک خود را بشناسند و این امکان پذیر نیست مگر اینکه مدیریت بخش یا سازمان به اخبار و فعالیت های روابط عمومی اعتماد کامل نداشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: مهارت های نوشتاری و گفتاری خوب، تشخیص صحیح، آینده نگری، سواد رسانه ای و سیاسی به صورت منطقی و عادی می تواند مهمترین فرصت برای یک مدیر روابط عمومی موفق باشد، افراد با تجربه اگر بخواهند این کار را انجام دهند. آنها نباید تسلیم شوند زیرا می خواهند بتوانند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید