رواج گفتمان انقلاب اسلامی در بین ملت ها دستاورد حاج قاسم است


ساعت: 13:45
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921582

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور:

حجت الاسلام شاهرودی گفت: نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در بین ملت ها و دولت های اسلامی از دیگر دستاوردهای حاج قاسم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی ظهر امروز در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی رهبر شهدای روز بود. جبهه مقاومت و همه ما باید در مسیری که همه شهدای تاریخ پیموده اند بکوشیم و در این برهه مهم و حساس از تاریخ انقلاب اسلامی گام های بلندی برداریم.

وی افزود: مهمترین ویژگی حاج قاسم که بعد از چند سال باعث ظهور مردم در نقاط مختلف کشور شد، اخلاص شهید سلیمانی بود چرا که عمل و گفتار او برای خدا بود، مرد بزرگی که دنبال این نبود. دیده شود، اما خداوند او را برگزید که او را برانگیخت و نام حاج قاسم در دنیا ماندگار شد و می درخشد و به قدر تاریخ بلند است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: جهاد یکی از مهم ترین عوامل حیات جامعه است و حاج قاسم برای دین و نظام جمهوری اسلامی هر کاری می خواست انجام داد. جهاد این گونه است، تا زمانی که پیشنهادات او را از راه اصلی بازنداشته باشد، در راه حق حرکت می کند و اصالت خود را در میدان جنگ حفظ کرد و این گونه خداوند حاج قاسم را برانگیخت.

حجت الاسلام شاهرودی تصریح کرد: عدم اعتماد به دشمن از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی است در حالی که برخی اعتقادی به وجود دشمن ندارند و یکی از ویژگی های مجاهدان عرصه جهاد این است. اعتقاد به وجود دشمن که از دیگر خصوصیات این شهید است باعث افتخار است که مجاهدان با یکدیگر مهربان هستند، رفتارشان با فرزندان شهدا بسیار منحصر به فرد بود و مطیع فرزندان شهدا بودند. شهدا

وی تصریح کرد: بر خلاف عده ای که به برکت خون شهدا معروف شدند و به مناصب قدرت رسیدند سخنانی می گویند که شرم آور است اما حاج قاسم جان خود را فدا کرد و در حوادثی مانند سیل دست به دامان مردم شد تا شما کمک کنید تا آدم باش

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: نام شهید سلیمانی لرزه بر پیکر دشمن می اندازد و دشمن میدان را ترک می کند و باید با تمام توان با دشمن مقابله کرد.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به دستاوردهای شهید سلیمانی گفت: آگاهی بخشی در بین ملت های منطقه از مهمترین دستاوردهای وی بود که بیداری مردم را به همراه داشت و مردم منطقه را به میدان مبارزه با نظام سلطه کشاند. که با ترویج گفتمان مقاومت به آن دست یافت.همچنین اندیشه مبارزه با ظلم جزئی از باورهای دینی ماست و اندیشه مبارزه با ظلم و قدرت در دنیا شکل گرفت و پس از شهادت حاج قاسم نامی به آن داده شد. حاج قاسم هنوز در برخی کشورها محبوب است.

وی گفت: نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در بین ملت ها و دولت های اسلامی از دیگر دستاوردهای حاج قاسم است و گفتمان انقلاب که گفتمان اهل بیت (علیهم السلام) است، به دست آورد. نفوذ در میان ملت‌ها و آمادگی برای التزام به اسلام ناب محمدی و آگاه‌سازی ملت‌ها بر اساس داشته‌ها و توانایی‌های خود از دیگر دستاوردهای مکتب شهید سلیمانی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: در کانون توجه قرار دادن فلسطین دستاورد دیگری است در حالی که دشمنان خواستار فراموشی فلسطین بودند اما حضور حاج قاسم این سعادت را به همراه داشت که این موضوع مورد توجه قرار گیرد. و رشد آن گروه های جهادی در بسیاری از مناطق تشکیل شد و علیه نظام سلطه سازماندهی شد، همچنین شاهد شکست های پی در پی نقشه های استکبار بودیم و دشمنان با طرح خاورمیانه بزرگ به دنبال فشار بر ایران بودند.

حجت الاسلام شاهرودی تصریح کرد: معامله قرن نیز با حرکت حاج قاسم شکست خورد، خود سران داعش اعتراف کردند که اگر این حرکت بزرگ نبود داعش زنده می ماند اما حاج قاسم این کار بزرگ را با شجاعت و ایثار انجام داد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید