روایت استاندار بویراحمد از حماسه آفرینی کهگیلویه و بویراحمدی در عملیات ترانچ پد


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878105

فرماندار شهرستان بویراحمد با انتشار پیامی در صفحه مجازی خود از کار خندق و حماسه آفرینی کهگیلویه و بویراحمدی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز، عملیات خندق گودال یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در جزیره مجنون در تاریخ 4 تیر 67 به مدت 16 در آن حضور داشتند. ساعت ها تا آخرین گلوله آنها به دشمن باقی مانده است. آنها مقاومت کردند.

حماسه پد خندق در روزهای پایانی جنگ می گذرد و به عنوان حماسه ای بدون آنالوگ در تاریخ این استان ثبت شده است.

در همین راستا شهرام مهدوی مطلق استاندار بویراحمد در صفحه مجازی منتسب به وی درباره عملیات خندق گفت: تاریخ استان کوگیلویه و بویراحمد پر از مبارزات و حماسه های شنیده شده از نیاکان است. این سرزمین در برابر ظالمان و حاکمان سلسله ها و پادشاهی های پهلوی. او ظالم بود.

مهدوی مطلق ادامه داد: دفاع مقدس از تاریخ حماسی و غیرت دینی و انسانی، بزرگان کهگیلویه و بویراحمد را به بهترین شکل به تصویر کشید و پاسخی به تاریخ مبارزات ولایی بود.

وی بیان می کند: در 25 تیرماه 1367، بیست و سه روز قبل از قطعنامه 598، آتش بس عراق و ایران در جزایر مجنون، برای رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تیپ 48 فتح اتفاقی افتاد. بسیار خواندنی و آموزنده و آموزنده است و تصور آنچه گفته می شود و آنچه در لغت و معنا رخ داده است بسیار دشوار است.

وی گفت: در این عملیات یک گروه محدود 12 ساعته مقاومت در شرایط سخت جنگی بدون هیچ گونه حمایت، آب و غذا در مقابل کل جبهه عراق در محور جنوب و جزایر مجنون یک و تنها است. و نبرد تا آخرین مرد به عنوان یک افسانه و این روز به اندازه کل تاریخ حماسی این ولایت و یکی از شبیه ترین صحنه های عاشورا و عاشقانه ترین غزل قهرمانان این دیار خواندنی و شنیدنی و قابل درک است. روز قدر تاریخ این ولایت است.

استاندار بویراحمد در پایان گفت: چهارمین حماسه تایر، اوج تاریخ استان، افسانه ای راستین و عاشورایی دیگر از تاریخ کربلای ایران است که آن طور که هست به نسل های جدید منتقل نشده است و باید باشد. باشد «خاطرات و کنگره ها و روایت دقیق این حماسه و حماسه های دیگر پاسداشت تا گنجینه لازم را از این گنجینه معرفت به نسل های آینده منتقل کند.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید