روایت دین محمدی از تماس تلفنی یورگن کلوپ

بازیکن سابق استقلال زمانی در دهه 70 قرن گذشته در تیم آلمانی ماینتس همبازی یورگن کلوپ بود تا اینکه هرگز فکر نمی کرد هم تیمی اش بهترین مربی جهان باشد.

روایت دین محمدی از تماس تلفنی یورگن کلوپ

کوروش دین محمدی شاید هرگز تصور نمی کرد که یورگن کلوپ آنقدر معروف شود و به جایی برسد که همه او را به عنوان یک نابغه مربیگری بشناسند و حالا به عنوان سرمربی لیورپول هنوز هم تیمی قدیمی خود در ماینتس را به یاد می آورد و …

چه خبر آقا کوروش شنیدیم با سرمربی لیورپول صحبت کردی؟

راستش را بخواهید مدتی به دنبال گوشی همبازی قدیمی ام بودم تا اینکه یکی از دوستان کمکم کرد و شماره این مربی بزرگ را به من داد.

میشه بگید کیه؟

راستش را بخواهید، مدیر برنامه آزمون شماره تلفن یورگن کلوپ را به من داد.

مگه نگفتی ممکنه فراموشت کرده باشه؟

نه به این دلیل که یک بار در ترکیه و در یک کنفرانس مطبوعاتی یک ایرانی نام من را به زبان آورد، بلکه یورگن کلوپ لطف کرد و از من تعریف کرد.

زنگ زدی یا…؟

ابتدا از طریق واتس اپ به او اس ام اس دادم.

به زبان آلمانی؟

نه، به انگلیسی سلام کردم و خودم را معرفی کردم. گفتم سیروس دین محمدی هستم و دوست خوبم با شما تماس بگیرم.

و پیام دادی؟

به همراه یک عکس قدیمی از من در کنار لوتار متیوز!

همان عکس معروف شما در جام جهانی 1998 فرانسه؟

نه، بازی بایرن مونیخ و ماینتس در جام حذفی آلمان بود.

آیا سرمربی لیورپول بلافاصله تماس گرفت؟

نه، چهارشنبه اس ام اس دادم و پنجشنبه با مهدی پاشازاده و چند بچه دیگر در یک بازی خیریه بودیم که دیدم تلفنم زنگ می خورد و یورگن کلوپ است!

چه احساسی داشتی؟

اولش باور نکردم و شوکه شدم! آلمانی من خوب نیست اما مهدی پاشازاده آنجا بود و گوشی را به مهدی دادم و او حرف ما را ترجمه کرد. کمی صحبت کردیم و از او تشکر کردم که زنگ زد و هنوز به یاد دارم.

هم اکنون چه احساسی دارید؟

من واقعاً افتخار می کنم که هم تیمی من بهترین مربی جهان است و مهمتر از آن چقدر زمینی و فروتن است. اینکه او هنوز دوران بازی در ماینتس آلمان را به یاد دارد و این می تواند درس بزرگی برای بسیاری از فوتبالیست هایی باشد که وقتی به جایی می رسند دوستان و اقوام خود را فراموش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید