روحانیت در طول تاریخ با شهادت خود اسلام و مکتب را حفظ کرده است


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839782

رئیس مرکز فقهی امام (ع) گفت: روحانیون شیعه در طول تاریخ و انقلاب اسلام و شیعه را با خون خود نگه داشته اند و حتی در دورانی که از انقلاب خبری نبود، تاریخ می گوید روحانیون خون خود را در زندان ها داده اند. و زندانها و با شهادت خودشان اسلام و مکتب را حفظ کنند و این انقلاب بر اساس همان میراث گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب دینی، قرآنی و ارزشی است که میدان اصلی این انقلاب و در خط مقدم انقلاب امام خمینی(ره) بود و این دلیل مهمی است «اینکه روحانیت در همه عرصه ها و بحران ها حضور جدی دارد.
وی به نقش روحانیت در حفظ دین و اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیون شیعه در طول تاریخ و انقلاب اسلام و شیعه را با خون خود نگه داشته اند و حتی در دورانی که صحبت از انقلاب نشده است، تاریخ می گوید که روحانیت می کنند. خون خود را در زندان ها و زندان ها دادند. «و با شهادت خود اسلام و مکتب را حفظ کردند و همین انقلاب بر اساس همان میراث گذشتگان حفظ می شود.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز به همین منظور وارد میدان شد و فریاد اسلام را فریاد زد امام خمینی(ره) از اولین کسانی بود که آماده شهادت شد و با شهادت فرزندش انقلاب خالصانه شد.
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و دینی که در تاریخ باقی مانده است بوده است.
وی ادامه داد: 4 هزار شهید روحانی در دفاع مقدس داریم که نشان از فداکاری نزدیکان در جبهه های حق علیه باطل دارد.
آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: امروز به بهانه حقوق بشر و دموکراسی در دنیا افرادی در قدرت هستند که قدرت حکومت داری ندارند در حالی که امروز حکومت اسلامی تحت عنوان حکومت الهی در کشور برقرار است.
وی با رد برخی صحبت ها مبنی بر جدایی دین از سیاست، تاکید کرد: بیش از 100 آیه در قرآن وجود دارد که هندسه حکومت اسلامی را بیان می کند.
رئیس مرکز قضایی امام (ره) افزود: دولت مهمترین مسئله مردم است و اگر دین در این زمینه برنامه ای نداشته باشد ناقص است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید به مردم گفته شود که روحانیت در دوران جنگ چقدر شجاع بودند، از مجتهدان درجه یک گرفته تا طلبه هایی که به جبهه رفتند، شهید بودند و ابایی نداشتند. در جلو. . “
یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم تاکید کرد: چندین بار حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) و آیت الله جوادی آملی به خط مقدم آمدند و در کنار رزمندگان بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید