روحانیون پیشگام بسیج هستند

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786669

در جمع طلاب و روحانیون از کهگیلویه و بویراحمد نام برده می شود;

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک در جمع علما و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز تشکیل بسیج توسط طلاب و روحانیون به فرمان امام راحل (ره) گفت: روحانیون پیشگام هستند. در بسیج و نقشی زیرکانه دارند.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز، اجتماع طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز تشکیل بسیج طلاب و روحانیون در سالن فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مسئول دفتر فرماندهی سپاه فتح استان با اشاره به هفته بسیج و فرارسیدن 5 آذر با تکیه بر نشر تاریخی امام (ره) از تشکیل بسیج گفت:

حجت الاسلام حکمتی نیک به عینی بودن حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در کنار رهبری امام امت، نقش مردم غیر قابل انکار است. در دوران دفاع مقدس نقش مردم حیاتی بود. «این موضوع به دلیل صدور پیام تاریخی امام در تشکیل بسیج است.

ایشان مردم را از ارزش های الهی و انقلاب اسلامی حفظ کردند و گفتند: در مجموع روحانیت در عرصه بسیج پیشگام بودند. نقش روحانیت ویژه و ویژه است. .

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع بعثت روحانیت در طول تاریخ با بیان اینکه این رسالت سختی بود، گفت: روحانیت تلاش کرد راه معرفت و هدایت و راه گرانقدر انبیا را ادامه دهد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت برای یک قانون جهانی مبتنی بر اسلام تلاش زیادی کرده است، گفت: در زمان امام خمینی (ره) با تلاش علما و روحانیت، حکومت دینی با آرمان های الهی تشکیل شد، امروز قانون اساسی جمهوري اسلامي قانون خداست و احكام آن بر اساس قانوني است كه شوراي نگهبان در صدد تصويب قوانين ضد اسلامي است.

وی به عزت و سرافرازی ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد. وی گفت: روزی عزت ملت ایران خدشه دار شد اما در انقلاب اسلامی هر ایرانی می تواند بگوید من ایرانی هستم. قبل از انقلاب بیان اینکه من ایرانی هستم شرم آور بود.

سخنگوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در بین ملت های مختلف دنیا با افتخار به ملت ما نگاه می کنند، گفت: دشمنان در ابعاد سیاسی، فرهنگی و حکومتی به دنبال شکست اسلام هستند و می گویند این اسلام برای جامعه بشری ناکارآمد است. برای اسلام می تواند انسان را در ابعاد مختلف راهنمایی کند.

آیت الله حسینی به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدن به قله های علمی با زبان فارسی برای ملت های مختلف جهان اشاره کرد و افزود: غربی ها تشخیص می دهند که اگر اجازه داده شود، ملت ایران در ابعاد مختلف علمی پیشرفت خواهد کرد، اما تحریم ها امروز اجازه داد. دستاوردهای مختلفی در حوزه دفاعی، موشکی، پزشکی و فضایی وجود دارد و تغییر آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌ها از مهم‌ترین ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

سخنگوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه تغییر آرمان ها به ارزش های معنوی و الهی در دوران انقلاب اسلامی حاصل شد و ارزش و اعتماد انسانی را برانگیخت، گفت: حکومت پهلوی درهای فساد و فحشا را به روی انسان ها گشود و درهای مردم را برانگیخت. کمال و عروج به ارزش های الهی و مردم را به انحراف و فساد کشاند، به طوری که در سراسر حکومت پهلوی چنین بود.

وی ضرورت تبیین مفاهیم انقلاب و دفاع از آن و بیان آن به مردم و الزام دولت را وظیفه علما دانست و گفت: روحانیت باید دردها و مشکلات مردم و ارزش ها و ارزش ها را بیان کند. آرمان های انقلاب اسلامی از خدمات ارائه شده محافظت کنید، زیرا علما و روحانیون همیشه محبوب هستند.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید