روحانی: آمادگی داریم تجربیات پسابرجام خود را به دولت سیزدهم منتقل کنیم

روحانی: آمادگی داریم تجربیات پسابرجام خود را به دولت سیزدهم منتقل کنیم

روهر نه رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: فرقی نمی کند که چه کسی این توافق را تمدید کند یا چه کسی آن را مذاکره کند، تاثیرات و پیامدهایی که باید در رشد کشور دیده شود مهم است.

علی ربیع درباره نشست اخیر برخی از اعضای کابینه تدبیر و امید برای بررسی برخی مسائل جاری از جمله مواضع رئیس جمهور سابق و اعضای دولت وی در مورد مذاکرات جاری در وین و توافق احتمالی با برجام نوشت:

چند روز پیش نوشتم که مشکل اصلی ما نبود نظم سیاسی است. هیچ حزب قدرتمندی با اعتبار و برنامه‌ای که معیار ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکردها باشد، وجود ندارد. اکثر انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری منجر به جهل و ابهام ناگهانی مردم شده و از سوی دیگر نپذیرفتن گذشته از سوی برخی جناح ها و دولت ها به یک سنت و اقدام سیاسی تبدیل شده است. در هر صورت، یک جامعه موفق هرگز از تجربه رهبران ارشد خود غافل نخواهد شد. تجربه به دست آمده بخشی از سرمایه سیستم های پویا است.

شنبه شب با تعداد زیادی از اعضای دولت دوازدهم و رئیس جمهور سابق جلسه آنلاین داشتیم. اما امروزه برخی تاب برخوردهای مشابه را ندارند و از عبارات و اصطلاحاتی در مورد آن استفاده می کنند.

این اولین حضور من در جلسات متعدد اعضای دولت دوازدهم بود و خوب دیدم که در این باره گزارشی ارائه کنم. در این جلسه برخی از موضوعات روز از جمله افزایش نگرانی مردم از عدم گسترش پهنای باند و دلایل کاهش سرعت اینترنت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست گزارشی از وضعیت بودجه و اقتصادی کشور نیز ارائه شد. موضوع اوکراین نیز یکی از موضوعات این نشست بود، اما بحث برجام و اقدامات انجام شده برای احیای آن محور اصلی مذاکرات بود.

انگیزه اصلی من از این گزارش موضع اعضای دولت دوازدهم و رئیس جمهور سابق در این زمینه است.

روحانی گفت: مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام مهم‌ترین اتفاقات و مسائل کشور در ماه‌های اخیر است. مهم نیست چه کسی این توافق را احیا می کند یا چه کسی آن را مذاکره می کند، تاثیرات و پیامدهایی که باید در توسعه کشور دیده شود مهم است. مذاکرات و توافقات هسته ای باید در راستای منافع کشور و مردم باشد و نتایج آن بر زندگی مردم تأثیر بگذارد. همه باید با انسجام و وحدت ملی پشت سر مذاکره کنندگان بایستیم. «کسانی که به دنبال منافع مردم هستند، چه در این دولت و چه در دولت تدبیر و امید، همه دیپلمات هایی هستند که برای منافع ملی مبارزه می کنند.

در این جلسه همچنین در خصوص ضرورت سازندگی و توسعه کشور پس از توافق بحث و تبادل نظر شد و اعضای جلسه و روحانی گفتند که پس از این توافق، کشور باید به سمت جبران خسارات ناشی از جنگ اقتصادی ناشی از آمریکا و آمریکا حرکت کند. بیایید به رشد اقتصادی مناسب برسیم.

فضای کلی جلسه برای کمک، حمایت از دولت برای حرکت به سمت جلو در مذاکرات و پس از توافق برجام بود. اتفاقاً روحانی همچنین تاکید کرد که «اعضای دولت با تجارب خود آمادگی دارند تجربیات حاصل از دستاوردهای اقتصادی توافق برجام را که منجر به رشد اقتصادی و کنترل تورم پس از برجام شد، به شیوه‌های مختلف به اشتراک بگذارند».

من هم به عنوان وزیر کار و هم به عنوان سخنگوی دولت، خاطره ای از زمانی را تجربه کرده ام که دغدغه های بسیاری از جمله تضعیف جامعه، افول دهک ها و نیاز به حمایت اجتماعی و مشکلات آن از یک سو و فقدان ضعف مانند ترامپ در کنار فشارهای روانی ناعادلانه و حملات جناحی امروز فهمیدم و معتقدم حمایت روانی از دولت ضروری است.

بر اساس این تجربه، امروز همه ما موظف به حمایت از دولت هستیم تا بتواند تنها در یک جبهه از منافع ایران و ایرانیان در دنیای پر هرج و مرج سیاسی که هرکس به دنبال منافع خود است، حمایت کند. مسیر درستی که دولتمردان سابق و رئیس جمهور سابق به آن اشاره کردند. همه ما باید کاری کنیم که راه را هموار کنیم. این بدهی ملی ماست

دیدگاهتان را بنویسید