روحانی: احیای برجام از یک سال پیش ممکن شد/ به نام انتقاد از دولت قبل بذر ناامیدی می کارند.

روحانی: احیای برجام از یک سال پیش ممکن شد/ به نام انتقاد از دولت قبل بذر ناامیدی می کارند.

روز جدید : جلسه ادواری اعضای دولت دوازدهم با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس دولت یازدهم و دوازدهم برگزار شد.

جلسه دوره ای اعضای دولت دوازدهم با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس دولت یازدهم و دوازدهم برگزار شد. در این نشست برخی از اعضای دولت دوازدهم در خصوص مسائل مهم کشور از جمله مسائل اقتصادی، روابط خارجی و توسعه بین المللی صحبت کردند. تاثیر تورمی برخی تصمیمات اخیر از جمله نحوه اجرای لغو ارز ترجیحی و مداخلات بازار کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع احیای برجام و لغو تحریم ها و گزینه های مناسبی که می توان برای حل این موضوع به کار برد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی در پایان این دیدار بر لزوم مشارکت فعال در تقویت، حفظ و رشد جایگاه ایران و نقش کشورمان در روابط بین‌الملل تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط منطقه و اقدامات منفی رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه در خاورمیانه و بین کشورهای مختلف، باید با دقت و هوشیاری این تحرکات را مد نظر قرار دهیم و با دقت از منافع ملی خود دفاع کنیم.

رئیس دولت دوازدهم در خصوص توافق برجام نیز تاکید کرد که باید هر چه زودتر زنجیره تحریم ها باز شود تا مشکلات جامعه امروز کاسته شود. وی با تاکید بر اینکه توافق برجام باید با عزت احیا شود، گفت: احیای برجام بیش از یک سال پیش امکان پذیر بود، قبل از اینکه شرایط جهانی پیچیده تر شود و کشورهای 1+5 نیز با مشکلات دیگری مواجه شوند. اما حتی امروز نیز نباید فرصت های پیش رو را از دست داد.

رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر لزوم بیان واقعیت های کشور گفت: برخی افراد در داخل یا خارج از کشور آگاهانه یا ناآگاهانه و یا با انگیزه های سیاسی و جناحی سرمایه ها و دستاوردهای کشور را انکار کرده و از دولت قبل انتقاد می کنند. دولت فعلی، توانمندی های کشور را زیر سوال برده و بذر ناامیدی را می کارد.

روحانی تاکید کرد: برای تنویر اذهان و جلوگیری از تحریف تاریخ و حفظ و تقویت دستاوردهای کشور باید در راستای امید آفرینی، در برابر سیاه نمایی و دروغ و تکذیب دستاوردها سخن گفت و با ارائه آمار صحیح روشنگری کرد.

روحانی تاکید کرد: علیرغم اختلاف نظرها، همه باید به دولت سیزدهم کمک کنیم تا از این برهه خاص عبور کند تا بتواند مشکلات کشور را حل کند و وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد و حضور پررنگ در فضای پیچیده بین المللی داشته باشد. وی گفت: باید بر مشکلات حفظ وحدت، انسجام، دوستی، صلح، تعامل سازنده، دوری از کینه توزی و ایجاد دوگانگی در کشور فائق آمد که قطعاً به همه آسیب می رساند و نسل جوان را ناامید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید