روحانی: اگر از مردم فاصله بگیریم شکست خواهیم خورد

روحانی: اگر از مردم فاصله بگیریم شکست خواهیم خورد

روحانی گفت: یکی از مشکلات اتفاقات چند ماه اخیر ایجاد شکاف عمیق اجتماعی بود. مسئولان باید بدانند که شکایات باید حل شود. ریشه یابی اعتراضات و پاسخگویی به مردم از وظایف مهم مسئولان است. انسجام داخلی و توانایی حل مشکلات با دولت و مجلس اقلیت ایجاد نمی شود. کلید حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتی با حضور پرشمار مردم در صحنه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور پیشین کشور صبح امروز در دیدار با جمعی از خبرنگاران با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در بهش زهرا در 12 بهمن 57، آن ​​را معیار نظام جمهوری اسلامی دانست. و فرمود: امام رای اکثریت مردم را اساس می داند. قبلاً در آن سخنرانی گفته بود که بر این اساس دولت تشکیل می دهم که مردم او را بپذیرند.

روحانی با تاکید بر اینکه قدرت نرم و هوشمند ما مردم هستند، افزود: امام و مقام معظم رهبری همواره بر مردم به عنوان نقطه قوت اصلی نظام تکیه کرده اند. اگر بتوانیم افراد را جذب کنیم موفق می شویم، اگر از مردم فاصله بگیریم شکست می خوریم. قدرت ما فقط در ارتش و سلاح نیست، قدرت ما مردم هستند. اگر پیشرفته ترین سلاح ها و سپاه جان برکف و بسیج مخلص را داشته باشیم اما حمایت مردمی نداشته باشیم شکست خواهیم خورد. در جنگ تحمیلی زمانی پیروز شدیم که ارتش، بسیج، سپاه و نیروهای مردمی در صحنه بودند و در زمانی که خطر کاهش حمایت مردمی وجود داشت، باید قطعنامه 598 را تصویب می کردیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اتفاقات چند ماه اخیر ایجاد شکاف عمیق اجتماعی بوده است. مسئولان باید بدانند که شکایات باید حل شود. برای اقناع مردم باید اقدامات فرهنگی و سیاسی لازم انجام شود. ریشه یابی اعتراضات و پاسخگویی به مردم از وظایف مهم مسئولان است.

روحانی با اشاره به برگزاری پنج دوره انتخابات در سال اول پیروزی انقلاب گفت: مجلس اول بهترین دوره از تمام دوره های مجامع شورای اسلامی بود. همه گروه ها و جریان ها در آن شرکت کردند و یک انتخابات آزاد و پرشور برگزار شد. در دیگر انتخاباتی که امسال برگزار شد، شاهد حضور گسترده گروه ها و افراد سیاسی بودیم. سال 58 الگوی خوبی است که می توان از آن استفاده کرد و امیدوارم با رعایت قانون اساسی و وظیفه نظارتی شورای نگهبان و با تکیه بر قانون، انتخاباتی که در سال آینده برگزار می شود و انتخابات آینده در چنین فضایی برگزار شود. کانال های تایید صلاحیت ها با قدرت مردم کشور می تواند بر این شرایط سخت فائق آید.

رئیس جمهور سابق با تاکید بر اینکه آغازگر این مسیر حاکمیتی است، افزود: با وجود توطئه های خارجی، دولت و مجلس باید با حمایت اکثریت مردم تشکیل شود. انسجام داخلی و توانایی حل مشکلات با دولت و مجلس اقلیت ایجاد نمی شود. کلید حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتی با حضور پرشمار مردم در صحنه است.

روحانی گفت: چاره ای جز حفظ نظام جمهوری اسلامی و اصلاح آن نداریم. نظام مال این و آن نیست، نظام مال کل مردم ایران است. ما باید افرادی را که از ما رویگردان شدند را برگردانیم. حتی اگر دولت یکپارچه شود باید راهی را طی کند که مورد قبول همه مردم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید