روحانی: رهبری وحدت ملی را تقویت می کند/ امیدوارم در آینده فرصت های جدیدی ایجاد شود. یکی از این گزینه ها رفع تحریم ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم/احتمال خنثی کردن پروژه امنیتی ایران با احیای برجام است.

روحانی: رهبری وحدت ملی را تقویت می کند/ امیدوارم در آینده فرصت های جدیدی ایجاد شود.  یکی از این گزینه ها رفع تحریم ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم/احتمال خنثی کردن پروژه امنیتی ایران با احیای برجام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور سابق با ابراز خرسندی از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر، اظهار داشت: وجود خواهد داشت. این فرمان رهبری دلسوزان کشور و نظام را امیدوار کرده و وحدت ملی را تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور پیشین کشور صبح امروز در دیدار با همکاران و مشاوران خود با گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و با حمایت مردم ایران پایان استبداد فاسد سلطنتی بود و با رای مردم بر اساس موازین اسلامی، ارتش مبتنی بر اسلام گرایی و جمهوری خواهی شکل گرفت.

روحانی با تاکید بر اینکه انسجام و وحدت ملی عامل حفظ انقلاب و نظام و ایران است، افزود: جمهوری اسلامی بر اساس خواست مردم تأسیس شده و بزرگترین نیرو و سرمایه آن پایگاه مردمی است. حفظ این پایگاه مردمی، تقویت وحدت ملی و تلاش برای بازگرداندن شکاف های ایجاد شده وظیفه همه ماست.

رئیس جمهور سابق با ابراز خرسندی از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر، گفت: تدبیر رهبر انقلاب نقطه شروعی برای ترمیم خلأهای به وجود آمده است. و احیای مردم، سرمایه های انقلاب که آثار مهم بسیاری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور خواهد داشت. این فرمان رهبری دلسوزان کشور و نظام را امیدوار کرده و وحدت ملی را تقویت خواهد کرد.

روحانی با اشاره به عبور غرورآفرین ملت ایران از جنگ‌های تحمیلی و اقتصادی، فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها، گفت: باید از هرگونه تلاشی برای حل مشکلات این ملت بزرگ و شریف استقبال کرد. این حق این مردم است که در رفاه، امنیت و آسایش زندگی کنند. باید به این افراد احترام گذاشت و حرمت همه حفظ شود. همه مردم از هر دین و قوم و گرایشی در این کشور حقوق و عقیده دارند. حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی تنها با کسب رضایت و احترام به حقوق همه مردم امکان پذیر است. هر اقدام یا گفتاری که به حیثیت زن و مرد، حقوق همه اقشار اجتماعی و رضایت عمومی لطمه وارد کند، خلاف امنیت ملی و مصالح عمومی است.

وی ابراز امیدواری کرد که همدلی ایجاد شده در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منجر به ایجاد فرصت های جدیدی در آینده شود و افزود: یکی از این فرصت ها رفع تحریم ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم است. با رعایت منافع ملی و حقوق هسته‌ای خود، با احیای برجام می‌توان پروژه امنیتی ایران را خنثی کرد و امید تازه‌ای را در فضای داخلی ایجاد کرد. علاوه بر این، با رفع مشکلات دسترسی مردم به اینترنت، هم رضایت عمومی را ایجاد کرد و هم باعث رونق کسب و کارهای مجازی شد. همچنین باعث همدلی بیشتر مردم به ویژه جوانان و زنان شد و خواسته ها و خواسته های آنها را برآورده کرد. این فرصت ها به تقویت اعتماد و امید اجتماعی کمک می کند که بهترین مبنای برای حفظ انسجام ملی و ترمیم شکاف های نوظهور است.

دیدگاهتان را بنویسید