روحانی: مذاکره مستقیم ایران با آمریکا راه پیروزی در بازی روسیه است

روحانی: مذاکره مستقیم ایران با آمریکا راه پیروزی در بازی روسیه است

روز جدید مشاور سیاسی حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری گفت: ایران تنها با برقراری «توازن استراتژیک» از طریق گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا می‌تواند به بازی خطرناک روس‌ها پایان دهد تا در دام روسیه نیفتد.

حمید ابوطالبی در توییتر خود نوشت:

دو سال است که شرق شناسی افراطی در کشور شکوفا شده و توازن سیاست خارجی را بر هم زده است. ادعای دروغین مبنی بر داشتن رابطه استراتژیک با روسیه نیز شرایطی را ایجاد کرده است که در آن افراط گرایی در سیاست نامتعادل در شرق، ایران را در بحرانی جدید و طمع یک شرکت کننده دیگر فرو برده است.

زیرا روسیه اکنون بر این باور است که «عدم اشاعه هسته‌ای» و مذاکره با برجام بهترین راه برای حل بحران تحریم‌های روسیه و بهترین راه برای فشار بر غرب و فراهم کردن بستر مناسب برای اقتصاد تحریمی روسیه (اوکراین) است. همان روس هایی که رای ایران را ذیل فصل هفتم منشور قرار دادند!

روسیه می داند که تنها کنگره آمریکا می تواند تضمین واقعی ارائه دهد و وزیر امور خارجه نه می تواند تضمین کتبی او را بدهد و نه ارزیابی کند. بلکه صرفاً بهانه‌ای برای روسیه برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و عقب راندن این کشور در راستای منافع خود با تهدید ایران به استفاده از «مکانیسم ماشه» است.

ایران نمی تواند و نباید بار سنگین اشتباه استراتژیک حمله روسیه به اوکراین را تحمل کند. و شما نباید اجازه دهید بخشی از این بازی پیچیده شود. بنابراین برای اینکه در دام روسیه نیفتد، تنها با برقراری «تعادل استراتژیک» از طریق مذاکره مستقیم با آمریکا می تواند جلوی بازی خطرناک روس ها را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید