روح و اندیشه شهید سید عباس الموسوی هنوز در میان ما زنده است


ساعت: 22:57
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810907

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با المنار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با المنار.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این گفت و گو گفت: پیکر سید عباس الموسوی با ما نیست، اما روح، اندیشه، فرهنگ، برادری، دوستی، دانش آموزان و خانواده او با ماست.

دیدار سید حسن نصرالله با شهید سید عباس الموسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان

سید حسن نصرالله افزود: در آذرماه سال 1355 در نجف اشرف با سید عباس الموسوی آشنا شدم و شهید شیخ علی کریم که با ایشان آشنایی داشتم در نجف اشرف مرا به سید عباس الموسوی معرفی کرد. 16 ساله بودم که به نجف رسیدم و این اولین بار بود که به خارج از لبنان سفر می کردم. به همراه سید عباس الموسوی به منزل سید محمد باکر صدر رفتیم و با او ملاقات کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: سید محمد باکر صدر از من درباره لبنان و تحصیلاتم پرسید و از سید عباس الموسوی خواست که به مسائل من مانند مسکن، معیشت و تحصیل رسیدگی کند و مقداری پول به من داد. سید عباس در کار و تحصیل بسیار باهوش و جدی بود. او دانشجوی بسیار جدی بود و زمانی برای تلف کردن نداشت. در سفر اول خود به نجف، برخلاف سایر طلاب، سه سال در آنجا ماند.

سید حسن نصرالله افزود: سید عباس الموسوی گروهی از طلاب را زیر نظر داشت و خوشبختانه در کنار منزل ایشان مدرسه ای بود که مرا به آنجا رساند و در یکی از حجره هایش ساکن شدم. سید عباس فردای آن روز که تدریس می کرد تکرار کرد و در سال اول تحصیل در نجف با او وقفه ای حاصل نشد. اغراق نیست اگر بگوییم یک سال تحصیلی با سید برابر با 3 سال روز و دوره و جدیت در تحصیل بود. سید عباس همواره هر روز دانش آموزان، تغذیه و تمام امور آنان را زیر نظر داشت و در نجف اولیای طلاب بود. سید عباس برای تربیت رهبران و نیروها تلاش می کند. او هر روز حدود سه کیلومتر را برای کاوش و زیارت حرم امیرالمومنین (ع) طی می کرد.

سید حسن نصرالله اخیرا با شبکه العالم گفت و گوی اختصاصی داشته و پیش از این در سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت به سخنرانی پرداخته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید