روزنامه اصلاح طلب خطاب به میرسلیم: اصولگرایان در حال حاضر به دولت اصلی حمله می کنند

روزنامه اصلاح طلب خطاب به میرسلیم: اصولگرایان در حال حاضر به دولت اصلی حمله می کنند

روز جدید :مصطفی میرسلیم نماینده مجلس و نماینده حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، بدون هیچ پیش شرطی اظهاراتی علیه اصلاح طلبان مطرح کرد.

وی افزود: هشت سال اصلاح طلبان و حامیان دولت روحانی بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور حکومت کردند و توانستند خدمات ارائه دهند، اما گستردگی این خدمات هرگز نتوانست برای آنها احترامی برای ضعف ها و سوء مدیریت ها و حتی ضررهای جدی به همراه داشته باشد. آنها روی اعتماد مردم سرمایه گذاری کردند.

اصلاح طلبان پس از شکست در دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری، دو فرصت پیشرو داشتند. اولاً توانستند واقعیت شکست سیاسی خود را بپذیرند و در اصلاح سیاست های سیاسی قبلی خود تلاش کنند و برای حل مشکلات پیشنهادات سازنده و دلسوزانه ارائه دهند. اگر اصلاح طلبان این کار را می کردند، می توانستند با جبران اشتباهات، همکاری در پیشرفت کشور و التیام دردهای مردم، مردم را به مشارکت در آینده وادار کنند، اما متأسفانه اصلاح طلبان مسیر تخریب دولت و ایجاد موجی از مشکلات را در پیش گرفتند. آنها سوار شدند در حالی که خودشان باعث بیشتر این مشکلات شدند. این افراد با انتقادات مخرب، تحریک اعضای دولت اصلی، فریب و سوء استفاده از ابزار لجام گسیخته فضای مجازی و به دنبال جلب رضایت بیگانگان، سعی در خنثی کردن موفقیت دولت دارند.

وی افزود: عدم ایمان و پشتکار اصلاح طلبان مانع از آن می شود که بپذیرند مشکلات پولی و اقتصادی کشور در درجه اول ناشی از ضعف حکمرانی و عملکرد ضعیف است و تحریم ها علیه این حکمرانی بد یک مشکل جزئی است. متأسفانه لجاجت سیاسی اصلاح طلبان مانع از همراهی آنها با دولت اصلی برای اصلاح امور می شود… آنها معتقدند با این تلاش می توانند آبروی از دست رفته را جبران کنند و بر اساس این تصور غلط تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای موفقیت آمیز اقتصادی انجام می دهند. سیاست ها.. مقاومت کنید… سازوکارهای دولت روحانی و اصلاح طلبان در مذاکرات اشتباه بود و این به موقع ثابت شد، اما برخی انتظار دارند همین روش ادامه پیدا کند و واکنش نشان دهند؟ از سوی دیگر، تغییری در شیوه، منش و دیدگاه آمریکا ایجاد نشده است و بنابراین اروپایی‌ها و دولت رئیس‌جمهور باید سازوکار مذاکره آبرومندانه خود را دنبال کنند.

میرسلیم در شرایطی این سخنان را مطرح می کند که اصلاح طلبان از زمان روی کار آمدن، نه به صورت سازمانی و نه حتی فردی به دولت انتقاد نکرده اند و معلوم نیست منظور میرسلیم از «نقد تخریبی»، «انگیزه» چیست. کانون چیست و کدام یک از اصلاح طلبان این انتقادات را مطرح کرده است؟ به نظر می رسد میرسلیم به رسم اصولگرایان دیوار کوتاه تری نسبت به اصلاح طلبان پیدا نکرده است و سعی کرده است منویات ذهنی خود را از هر جهت به اصلاح طلبان نسبت دهد.

اصلاح طلبان در ماه های اخیر به دلایل مختلف سیاست سکوت را در پیش گرفته اند. برخی می گویند این سیاست سکوت به دلیل جلوگیری از هرگونه تضعیف دولت در شرایط بحرانی کشور است. عطریانفر مدت کوتاهی پس از پیروزی رئیسی در انتخابات به سایت فردا گفت: «انتقادات دولت آقای رئیسی را به چند قسمت تقسیم می‌کنم. نخست نقد درون جناحی اصولگرایان; یعنی گروه ها دنبال فرصت می گردند و اگر به آن نرسیدند منتقد دولت می شوند. مثلاً اگر جبهه پایداری به خواسته خود نرسد، تبدیل به منتقد داخلی حکومتی می شود که دیوانه نیست. انتقاد دوم از سوی جبهه اصلاحات خواهد بود، اما اصلاح طلبان تنها شش ماه تا یک سال بیننده خواهند بود و نمی خواهند دولت آقای رئیسی را تضعیف کنند و می خواهند دولت بعدی اتفاقی بیفتد. سومین انتقاد مربوط به جبهه های سیاسی نیست و از سوی جامعه به ویژه طبقه متوسط ​​شهری بیان می شود. «مردم بررسی می‌کنند که اوضاع چطور پیش می‌رود و اگر شرایط مساعد نیست انتقاد می‌کنند.

برخی می گویند اصلاح طلبان نمی خواهند قطبی برای ماندن رئیس جمهور در قدرت تشکیل دهند و به نوعی به دنبال سکوت عمل گرایانه هستند. این که آیا سیاست رقبای خود; چه در حمایت و چه در انتقاد از رئیس جمهور. به این ترتیب در چند ماه اخیر همه انتقادات از سوی اصولگرایان مطرح شده است. گاهی انتقادات تند مطرح می شد که اگر همین انتقادات از سوی یک اصلاح طلب مطرح شود، اصولگرایان او را به هر دلیلی متهم می کنند. به عنوان مثال محسن کوکان در گفت و گو با خبرسرسی گفت: به نظر من در این شعار جوانی و عدم توجه به تجربه برای دولت مشکل ساز است… نگرانی من این است که گروه برادرانی که جوان و مستقر در مدیریت، “آنها باید از تجربه کمتری استفاده کنند و فردا از نظر مقایسه توانمندی ها و پیشرفت و کارایی آنها سقوط خواهد کرد. این انتقاد من به تیم مدیریتی آقای رئیسی است.” ‌

محمدصادق کوشکی یکی از تیزبین ترین ها می گوید: «در شرایط فعلی دولت امیدی به حل مشکلات نیست زیرا وزرا، استانداران، استانداران و مدیران کل و حتی مدیران میانی به رئیس جمهور ارتباط ندارند. اصولگرایان مثلث آنلاین. از سوی دیگر، عدم هماهنگی در دولت وجود دارد. آقای محبر فرمانده اقتصادی دولت و زیردستان ایشان آقایان رضایی، رهبر، میرکاظمی و هندوزی هستند. طبیعتاً از آقای محبر نمی شنوند و قبول نمی کنند… آقای رئیسی هر چقدر بخواهد کارها را اصلاح کند، اگر دولتش نباشد، موفق نمی شود.» این دولت می گفت آن یکی. سالانه میلیون‌ها خانه ساخته می‌شود، عدالت اجتماعی محقق می‌شود، مبارزه با فساد انجام می‌شود و… واقعیت این است که وزرا هنوز نمی‌دانند چه وظایفی دارند. «عزت الله یوسفیان به ملا نیوز گفت.» وزارتخانه های آنها را دارند.» هیچ اقدام یا برنامه هماهنگی در دولت وجود ندارد.

اینها تنها بخشی از انتقادات گسترده ای است که از سوی نیروهای اصولگرا به ریاست جمهوری وارد می شود و همچنان بخشی از اختلافات فراوانی است که جناح های مختلف اصولگرا قبل از معرفی وزرا در مجلس مطرح کرده اند. از جمله جبهه پایداری که به طور رسمی و بدون ابهام سعی در تحمیل نیروهای خود به دولت داشت. رئیس جمهور در عین حال از اصلاح طلبان خواست که پیشنهادات خود را به دولت ارائه دهند که با استقبال اصلاح طلبان مواجه شد، اما از سوی دیگر خود او نیز از همسایگان خود ناراضی به نظر می رسید. آنچه او می گفت این بود که به هیچ یک از جناح های سیاسی که به نوعی منشأ اصولگرایی او را انکار کرده بودند، وابستگی نداشت.

مشخص نیست میرسلیم با چه سندی اظهارنظر کرده است، اما ممکن است برخی از نیروها مانند میرسلیم پیش از این منتظر ایستادگی اصلاح طلبان در مقابل دولت بوده اند و اکنون که خواسته های آنها برآورده نشده است، تلاش می کنند. ایده های خود را بدون هیچ مستندی ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید