روزنامه جمهوري اسلامي: وقتي رسانه هاي داخلي ضعيف مي شوند، مردم سراغ آنالوگ هاي خارجي خود مي روند/ به مردم بگويند از كجا از اينترنشنال پول مي گيرند يا من و شما.

روزنامه جمهوري اسلامي: وقتي رسانه هاي داخلي ضعيف مي شوند، مردم سراغ آنالوگ هاي خارجي خود مي روند/ به مردم بگويند از كجا از اينترنشنال پول مي گيرند يا من و شما.

روز جدید روزنامه جمهوری اسلامی: وقتی رسانه های داخلی ضعیف هستند مردم به سراغ همتایان خارجی خود می روند/ به مردم بگویید من و شما از کجا پول می گیریم بین المللی؟

روزنامه جوان نوشت: نتوانستیم فضای رسانه ای را شفاف کنیم. ما حرفه ای کار نکرده ایم. از جاده دو طرفه ای که می توانستیم داشته باشیم منحرف شدیم. رسانه یک خیابان دو طرفه است. او پیام را از دولت می گیرد و به مردم می رساند. از طرفی پیام را از مردم می گیرد و به دولت می رساند. این یک معامله دو طرفه است که رسانه ها را در موقعیت «هادی» قرار می دهد.

متأسفانه رسانه های ما به یک تریبون تنزل یافته اند. چون حاکمان به پیام مردم که از طریق رسانه ها به آنها ابلاغ می شد توجه نکردند، نتیجه این شد که ما اقتدار رسانه را از دست دادیم و به دست کسانی افتاد که می خواهند ما را براندازند.

رسانه هایی هستند که با پول عربستان حمایت می شوند. مشخص است که عربستان سعودی چه نوع رابطه ای با ایران می تواند داشته باشد. آیا از کشوری که رقیب سرسخت ما در خوشبینانه ترین کشور است، می توان انتظار دوستی داشت؟ خود ما این را خوب می دانند. آنها رابطه خود را با این رژیم به وضوح مشخص می کنند.

اگر بتوانیم همبستگی روشن شبکه های جریان زا در ماجرای تبدیل اعتراض به شورش را برای مردم توضیح دهیم، در نیمه راه مانده ایم. بگوییم «من و تو» از کدام چشمه آب می خورد. بگذریم که «ایران اینترنشنال» نام مقدس ایران را به ودیعه پذیرفته است، اما آغوش عربستان است، ما قدم اول را محکم برداشته ایم.

اگر بدانیم سخنان و تصاویری که از این خبرگزاری پخش می شود بوی نفت و نفرت و نفرت می دهد، دیگر گوش و چشممان را برای شنیدن و دیدن آشغال و نوشته ها حرام نمی کنیم. متأسفانه برخی درک نمی کنند که رسانه ها باید با کارکرد حرفه ای خود در میدان باشند تا به پخش کنندگان اخبار خارجی به عنوان منبع خبری نگاه نکنند.

یک محصول رسانه ای مانند هر محصول دیگری است، اگر محصول داخلی پیدا نشود، به ناچار به سمت نوع خارجی خود می رود. اگر نتوانند کالای داخلی خوب و رسانه ای صادق، قابل اعتماد و حرفه ای پیدا کنند، به سراغ محصولات خارجی می روند. اگر به این نکته توجه کنیم و کارهای پنهانی و رفتار ناشایست و همچنین پنهان کردن بی دلیل نقاط ضعف را توجیه نکنیم، می توانیم راه را بر بیگانه ببندیم. ما حتی به اعتراض خانواده به عنوان یک کالای خانگی نیاز داریم. اگر نتوانیم بستر امنی برای این کار فراهم کنیم، دشمن به جای تسلط بر ما، در امنیت مردم اختلال ایجاد می کند. راه بستن دست دشمن باز کردن دست رسانه های داخلی است. در واقع با نهضت احیای رسانه و تبیین عملی فرهنگ اعتراضی می‌توان دشمن را ناکارآمد و کشور را قدرتمند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید