روزنامه جمهوری اسلامی: مماشات بیش از حد با سفیر روسیه در تهران باعث بی ادبی شده است.

224575 629 خبر خاکستری

روز جدید : اگرچه شناخت سفرا از سوی سفرا نامطلوب است، اما به نظر می رسد مماشات بیش از حد با سفیر روسیه در تهران باعث بی ادبی و تشویق به مداخلات بیشتر می شود. این ویژگی دولتمردان روسی است که می خواهند همیشه خود را نگهبان دیگران بدانند. وزارت امور خارجه ما باید سفیر روسیه را جدی بگیرد تا او و بزرگانش در مسکو بفهمند که انقلابی در ایران رخ داده است و مردم ایران به شدت به مداخله جویان واکنش نشان می دهند.

جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان کارنامه سیاه نوشت: اولین و مهمترین وظیفه سفرای خارجی در کشور محل مأموریت خود احترام به مقدسات، قوانین، سنت ها و ارزش های مورد قبول و احترام مردم این کشور است. سفیر روسیه: «در شماره امروز. سایر کارکنان سفارت نیز ملزم به رعایت این امر هستند و نقض این امر باعث ناخواسته شدن مسئولین فاجعه می شود و جایی برای ماموریت باقی نمی گذارد.

وزارت امور خارجه هر کشور بر کار سفرا و سایر مقامات خارجی نظارت می کند، بررسی می کند که کدام یک از آنها عناصر نامطلوب هستند و در مورد لزوم اخراج آنها تصمیم گیری می کند. این یک وظیفه جمعی اظهار نظر در مورد دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و سایر دستگاه ها و ارگان های مرتبط با ارزیابی هایی است که برای عوامل خارجی دارند و نتیجه همه این ارزیابی ها و اظهارنظرها منجر به تصمیم گیری می شود و در نهایت وزارت امور خارجه ابلاغ و اجرا می شود. شعر

در کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورها بارها چنین روندی اتفاق افتاده است و سفرا یا کارمندان سفارتخانه های برخی کشورها به دلایل مختلف به عنوان عناصر نامطلوب شناخته شده و اخطار یا اخراج شده اند. از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود نسبت به سنت‌ها، قوانین، ارزش‌ها، آرمان‌ها و احکام دینی مورد احترام مردم و رعایت کامل آن‌ها توسط سفرا و مقامات خارجی مقیم ایران و در مواجهه با آنها حساسیت لازم را نشان دهد. از توهین، بله، او نباید کوچکترین اغماض کند. حمایت سفرا و کارگزاران خارجی مقیم ایران که میهمان این کشور و این ملت هستند نیز در صورت انجام تعهدات و عدم دخالت در امور کشورمان و عدم بی احترامی به کشورمان، الزامی است. ارزش های کشور، ما، سنت ها، آرمان ها و قوانین، وزارت امور خارجه.

در سال‌های اخیر متأسفانه مواردی رخ داده است که برخی از سفرای خارجی مقیم کشورمان پاهای خود را از فرش دراز کرده و در امور داخلی ایران دخالت کرده و یا به فرامین، سنت‌ها، قوانین و ارزش‌های مورد احترام ایران بی‌اعتنایی کرده‌اند. مردم. یکی از موارد مربوط به سفیر چین در تهران بود که با سخنگوی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت روبرو شد که حتی اگر حق یا حرفی هم داشت باید از مجاری دیپلماتیک او را مطرح می کرد. مورد دیگر سفیر روسیه در تهران است که برای مدت کوتاهی یکساله فهرست بلندبالایی از موارد بی احترامی به ارزش های مورد احترام مردم و دخالت در امور داخلی کشورمان را به ثبت رساند. آخرین مورد این است که حجاب و ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران مانعی برای ورود گردشگران به ایران است.

قبل از مداخله، لوان جاگاریان سعی کرد در جریان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، سیاستی را بر رسانه های ایران تحمیل کند و به آنها توصیه کرد که از کلمه “حمله نظامی” به جنگ اوکراین استفاده نکنند، بلکه از اصطلاح “عملیات ویژه” استفاده کنند. . استفاده کن! این ابهام آقای سافیر البته با اعتراض شدید رسانه های کشورمان مواجه شد و وی را مجبور به استعفا کرد. آقای جاگاریان پیش از این در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به آرامگاه الکساندر گریبایدوف سفیر منفور روسیه در تهران که در سال 1207 هجری شمسی توسط مردم تهران به دلیل فساد و دخالت های فاحش ترور شد، رفت و این خبر را در فضای مجازی منتشر کرد. که نوعی توهین به مردم ایران بود. این اقدام بر خلاف سفیر روسیه با اعتراض شدید رسانه های کشورمان نیز مواجه شد و البته وزارت امور خارجه نیز به وی تذکر داد. روس ها از جمله سفیر آنها در تهران در ماه های اخیر در جریان مذاکرات برجامی مداخله کرده اند و آمادگی خود را برای مداخله در امور کشورمان نشان داده اند.

اگرچه وزارت خارجه اذعان می کند که سفرا نامطلوب هستند، اما به نظر می رسد اطمینان بیش از حد سفیر روسیه در تهران باعث بی ادبی و تشویق وی به مداخله بیشتر شده است. این ویژگی دولتمردان روسی است که می خواهند همیشه خود را نگهبان دیگران بدانند. وزارت امور خارجه ما باید سفیر روسیه را جدی بگیرد تا او و بزرگانش در مسکو بفهمند که انقلابی در ایران رخ داده است و مردم ایران به شدت به مداخله جویان واکنش نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید