روزنامه دولتی به انتقادات گسترده از سخنرانی رئیس جمهور / رئیس ستاد پزشکی ولیعهد واکنش تند نشان داد.

روزنامه دولتی به انتقادات گسترده از سخنرانی رئیس جمهور / رئیس ستاد پزشکی ولیعهد واکنش تند نشان داد.

روز جدید اظهارات رئیس جمهور که تلاش های کادر پزشکی علیه تاج را نادیده می گرفت، با انتقاد شدید جامعه پزشکی مواجه شد. روزنامه ایران در واکنش به این اعتراضات مطلبی را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور طی یک سال گذشته، حتی از زمان اعلام برنامه‌های خود برای ریاست‌جمهوری، بارها در مورد تلفات پرسنل پزشکی صحبت کرده است و مهم نیست که چه چیزی از کسی، از مردم گرفته تا مسئولان، پنهان است». .

کمتر جلسه ستاد ملی بود که رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود درباره قربانیان پرسنل پزشکی قدردانی نکرد. به عنوان مثال در تاریخ 28 اسفند ماه حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در آخرین جلسه ستاد ملی تاج و تخت در سال 1400 گفت: از همکاری و همراهی مردم، متخصصان و کادر پزشکی در امر مبارزه با تاج تشکر می کنم.

پیش از این در آبان ماه سال 1400 حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از روحیه بسیجی برای دست اندرکاران مبارزه با ولیعهد اظهار داشت: تاج و تخت مشغول ایثار و ایثار هستند. و با حفظ و تقویت این روحیه می توان بر مشکلات فائق آمد.

حتی برخی از خواسته های کادر پزشکی در جلسات ستاد ملی علیه ولیعهد مطرح شد.

آیت الله رئیسی در مرداد 1400 در همین ستاد بر تسریع در پرداخت معوقات کادر درمانی و ایجاد انگیزه برای فعالیت های جهادی و ایثارگرانه مدعیان سلامت تاکید کرد و گفت: سازمان برنامه – بودجه. همچنین باید کادر پزشکی دانشگاه، هلال احمر، نیروهای مسلح، نیروهای داوطلب و توانمند بسیجی، حوزویان و داوطلبان گسترده مردمی را تعمیر و تقویت کنیم و اجازه ندهیم خدمات کادر پزشکی قطع شود.

22 شهریور 1400 رئیس جمهور در اولین گفت و گوی زنده تلویزیونی، سخنان خود را با تقدیر از زحمات کادر پزشکی و بیان برنامه های دولت برای کنترل بیماری عروق کرونر آغاز کرد: اول اینکه عزیزان باید در مراکز درمانی برای حفظ سلامت مردم تلاش کنند. زندگی می کند. آنها انجام می دهند، من از شما تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی دیگری در ۱۴ آذر گفت: ابتدا باید خدا را شکر کرد و سپس از مردم عزیزی که ما را به خوبی همراهی کردند و همچنین کادر بهداشت و درمان تشکر کرد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز 18 فروردین ماه در دیدار همدلی با جمعی از مدیران و دست اندرکاران حوزه سلامت، ضمن تجلیل از ایثار و مجاهدت پرسنل پزشکی در زمان شیوع کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت جانفشانی‌های جانسوزان پزشکان، یک مدیریت اپیدمی تاج وجود دارد.

در روز 13 خرداد، روزی که برای اولین بار پس از دو سال تعداد کشته‌شدگان بر اثر تاج‌گذاری در کشور به صفر رسید، رئیس‌جمهور از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت دفاع کرد و به همه بازماندگان درگذشت ولیعهد تسلیت گفت. این تبریک به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب و صمیمانه از زحمات شبانه روزی پزشکان، پرستاران و تمامی کادر پزشکی تقدیر کرد.

اینها تنها بخشی از نگرانی های همیشگی رئیس جمهور در مورد نقش کادر پزشکی و قربانیان آنها در محدود کردن تاج گذاری است. بی شک کادر پزشکی اذعان دارد که گروه های جهادی نیز در کنار آن ها نقش مهمی را به ویژه در ماه های اول مبارزه با ولیعهد داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید