روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913626

با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی مانند سخنان مرد یک کلمه نیست، به ایران تبریک می گویم. درود بر ایران قدرتمند، ماهیت شورش اخیر در کشور نمایان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، مطالبی مانند سخنان مرد یک کلمه نیست، به ایران تبریک می گویم. درود بر ایران قدرتمند، ماهیت شورش اخیر در کشور نمایان است.


کائنات: در یادداشت روز خود با عنوان “سخن انسان یک کلمه نیست!” وی نوشت: پیروزی بزرگ و غرورآفرین تیم ملی کشورمان در دیدار روز گذشته با توجه به جنبه های داخلی و خارجی آن نه تنها یک پیروزی بزرگ در عرصه ورزش بود، بلکه تیم ملی فوتبال کشورمان آرزوها و تحلیل های دشمنان را شکست داد. ایران اسلامی در بازی دیروز خود به گام های قدرتمند خود لگد زدند و نماد ایران سربلند را به ملت دادند. نواختن صمیمانه و پرشور سرود ملی، تعظیم پس از پیروزی، برافراشتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، اشک شوق تماشاگران هنگام اجرای سرود ملی و خواندن مشترک بازیکنان و ایرانی های حاضر در ورزشگاه با او و… .تصویری هیجان انگیز از بازی. دیروز نه تنها به مردم ایران بلکه به همه ایران اسلامی دوستان در سراسر جهان هدیه داد. مردم تهران و سایر شهرهای ایران با روشن کردن چراغ ماشین، برافراشتن پرچم ایران و پخش شیرینی این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند و برای پیروزی بیشتر تیم ملی دعا کردند. اولین تیتر روزنامه کیهان در روز سه شنبه 10 آذر و جمله ای که با عنوان «روتیتر» منتشر شد، واکنش های متفاوت و در برخی موارد متناقض را در پی داشت. عنوان اصلی همین بود »“ایران 2 – انگلیس و اسرائیل و بازرگانان داخلی و خارجی” با این عنوان زحمات تیم ملی کشورمان را برجسته کردیم و تاکید کردیم 2 گلی که تیم انگلیس به ثمر رساند به مراتب بیشتر از 2 گل ارزش دارد. با تصریح اینکه تیم ملی کشورمان نه تنها مقابل تیم انگلیس قرار دارد، بلکه در مقابل دولت انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود و وطن پرستانی که دولت های مذکور از داخل و خارج از کشور برای تضعیف روحیه تیم ملی به خدمت گرفته اند، نیز قرار دارد. بازیکنان تیم کشورمان منصوب شدند و همچنین ایستادند. از این رو 2 گل تیم ملی ایران در مقابل 6 گل تیم انگلیس اگرچه در محاسبات خاص “باخت” محسوب می شود، اما این باخت با توجه به صحنه ای که ذکر شد، باختی ناعادلانه در زمینی ناهموار بود.


وطن امروز: محمد رشوند در یادداشتی با عنوان «تیم ملت» می نویسد: مانند فنری است که تا آخرین نقطه ممکن فشرده شده باشد و اگر تمام دنیا فشرده می شد دیگر جایی برای فشار بیشتر نبود. این داستان ذهنی تیم ملی فوتبال ایران در چند هفته گذشته بوده است. تا بازی ولز. وقتی با 6 گل مغلوب انگلیس شدیم و بعد ژاپن و عربستان موفق شدند آلمان و آرژانتین را شکست دهند، همه ما در یک خود خواری عمومی با تکرار دیوانه وار این سوال غرق شدیم: و بهترین تیم آسیا چه شد؟ کارلوس کی روش با بیش از 40 سال سابقه مربیگری در بالاترین سطح ممکن، پس از اولین شکست تنها یک چیز را تکرار کرد. بازگرداندن روحیه بازیکنان بی روحیه. داستان برد ما مقابل ولز درست از لحظه ای شروع شد که داور در پایان بازی ما مقابل انگلیس سوت زد و کی روش همه بازیکنان را به بیرون از زمین دعوت کرد. حلقه اتحاد تشکیل دادند و او با صدای بلند به آنها گفت: «چشم همه ایران و جهان به شماست. من تک تک شما را می شناسم من گزینه های شما را دیدم این بازی را فراموش کنید زیرا حریف ما برای بردن جام آمده است و ماموریت ما از بازی دوم مقابل ولز آغاز خواهد شد. ما می‌خواهیم صعود کنیم و با پیروزی مقابل ولز و ایالات متحده این امکان وجود دارد. کی روش صدایش را بلند کرد و گفت: من شما را می شناسم و شما مرا می شناسید. ما برمی گردیم همه از نظر جسمی و حتی روحی در گوشه و کنار بودند و سرمربی به آنها گفت: شما 4 روز فرصت دارید تا خودتان را جمع کنید.


ایران: محمدمهدی اسماعیلی در یادداشتی با عنوان «تبریک به ایران. درود بر ایران قدرتمند» نوشت: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز بار دیگر ثابت کرد که هر جا استعداد و توانایی های بی نظیر فرزندان این دیار با امید و تلاش بی وقفه همراه باشد، تحقق حماسه ها و افتخارات بزرگ است. دور از انتظار نیست.این پیروزی بزرگ تحقق باورهای ملتی بود که هرگز در برابر شکست سر فرود نمی آورد و از هر فرصتی برای موفقیت و سربلندی کشور عزیزش استفاده می کند.این پیروزی نه تنها می تواند سرآغاز پیروزی های بزرگتر باشد. در عرصه فوتبال و ورزش، بلکه سرآغاز ایمان و باور بیشتر به توانایی های فرزندان این سرزمین است، همان جوانانی که تحقق ایرانی قدرتمندشان در گرو ایمان و اعتقادشان به این آرمان بزرگ و خستگی ناپذیرشان است. تلاش برای دستیابی به آن


جام جم: وی در مطلبی با عنوان ماهیت فتنه اخیر در کشور نوشت: سردار سرتیپ مهدی سیاری جانشین سازمان اطلاعات سپاه در همایش بصیرتافزایی با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد، مدیران ستادی، کارکنان و بسیجیان برگزار شد، وی با توجه به ماهیت قیام اخیر گفت: آمریکایی ها تشخیص دادند که تنها راه تغییر نظام در ایران، نفوذ به داخل کشور و ارتباط است. با مردم، بنابراین راهبردی که آنها اتخاذ کردند، جنگ ترکیبی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی با هدف بی ثبات کردن کشور است.. وی یکی از دلایل عصبانیت آمریکایی ها را عدم پیشرفت پروژه های آنها در منطقه می داند و تاکید می کند: عصبانیت آمریکا ناشی از تاثیر راهبردی رهبری معظم انقلاب در شکست آنهاست. برنامه ها باشد که انقلاب سربلند باشد، پس امروز هم شاهد آغاز قیام هستید، همه شعارها علیه آن است. جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین دلیل عصبانیت آنها را همکاری راهبردی ایران با روسیه و چین طی قراردادهای جداگانه و همچنین روند تشکیل دولت عراق دانست و افزود: آمریکایی ها به شدت مخالف تشکیل دولت هستند. در عراق که برای آن سرمایه گذاری زیادی کرده اند. آنها ناراحت بودند و در عین حال موفقیت دولت ما در موضوع راهبردی مانند حذف ارز ترجیحی که عملیات بسیار بزرگی بود و همچنین تعاملات با منطقه آنها را عصبانی کرد زیرا ترانزیت ما در این دوره از کل 2017 و 2018 بیشتر شد


جوان: محمدصادق فکفوری در یادداشتی با عنوان «تحلیل همبستگی ایران با شادی فوتبال» نوشت: بیش از یک ماه است که همه دشمنان ایران و همه خائنان کشور با تمام قوا در فضای مجازی و مجازی به میدان آمده اند. فضای واقعی، پس ملت ایران در جام 2022 خوشحال به نظر نرس شادی شیطانی آنها بعد از بازی با انگلیس دیده شد اما دیروز مثل کف روی آب این همه سروصدا به خواب رفت و یک ملت خوشحال شد. این واقعیت جامعه ایران است. ایرانیان با هر سلیقه و هر گرایشی در طول حماسه ها با هم متحد و یکدل هستند از اهتزاز پرچم ایران عمیقاً خوشحال و مفتخرند. پس از بازی دیروز، خیابان های ایران ساعت ها مملو از شور و شادی بود. این شادی مردمی را می شد حتی در منزوی ترین مکان ها دید. حتی آنهایی که تا دیروز در شبکه های مجازی خود کوس را تقسیم می کردند و منتظر دومین باخت تیم ملی بودند، اگر خجالت نمی کشیدند خوشحالی درونی خود را ابراز می کردند. اما آنها در فضای مسموم ساخته خودشان گرفتار شدند. بیایید از تعداد انگشت شماری از مردم بگذریم که آنقدر در فروش کالا پیش رفتند که دیروز غمگین بودند.!


IR: وی در مطلبی با عنوان «بزرگترها نظام را بخوانند» نوشت: موضوع حجاب که به عنوان یکی از خواسته های برخی از معترضان در اغتشاشات دو ماه گذشته به نقطه مطلوب رسیده است، تنها بوده است. بخش کوچکی از خواسته های ناراضیان عمده و بخش بزرگی از درخواست‌ها مربوط به سه موضوع مهم اقتصادی، مشارکت سیاسی و سیاست خارجی است که هنوز بر انعطاف کارکنان نظام در قبال آنها تأثیری نداشته است.


خراسان: کورش شجاعی در مطلبی با عنوان “بار دیگر جانم برای ایران” نوشت: ایرانیان عزیز، عزیز غیرت و سربلندی ایران زمین، شادی این پیروزی غرور آفرین، شادی وجود شماست، روحیه خوب و شادی شما خواهد بود. ماندگار می شود و گل خنده همیشه بر چهره هایت می شکفد، روزهای آینده و سفره کامیابی و خوشبختی ات همیشه پهن است. ای شیران عرصه ورزش ایران، دعای خیر و درود بی پایان ملت همیشه در پی شماست. ای فرزندان ایران زمین و گام های استوار غیور این نظام، هزار سلام و درود بر شما و اراده و عزم شما در راه اثبات صلابت و غیرت ایرانیان.

دیدگاهتان را بنویسید