روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟


ساعت: 08:41
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914131

با نگاهی به سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور، می توان دریافت که بسیجیان قدر خود را می دانند، مانند نبرد ملی قهرمانان، حمله هکرها به قلب تل آویو.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با بررسی ویرایش و یادداشت هارادر روزنامه های کشور مطالبی مانند نبرد ملی قهرمانان، حمله هکری در قلب تل آویو وجود دارد، بسیجیان قیمت خود را می دانند.


کائنات: وی در یادداشت روز خود با عنوان «نبرد ملی قهرمانان» نوشت: این شیمیدان نه فوتبالدوست و نه فوتبالدوست، بلکه مانند هر کشوری از تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات حمایت می کند. با تیم های خارجی و مسابقات تیم ملی فوتبال ایران با علاقه دنبال می کند. اگر شرایط بحرانی بود و تیم ایران نیاز به حمایت معنوی داشت، در آن صورت رشید هم مانند بقیه مردم ایران هزینه های معنوی – نذر و نیاز – را می پرداخت و معلوم است که با هر چیزی که تیم ایران را ضعیف کند مخالف است. . چرا؟ این یک واقعیت است که فوتبال و برخی ورزش‌های دیگر نه تنها بر روحیه ملی یک کشور تأثیر می‌گذارند، بلکه نوعی ترجمه از سطح روحیه ملی و شاخصی برای سنجش میزان عزم ملی یک کشور برای بازی اول هستند. -نقش های طبقاتی در جهان مورد توجه قرار گرفته است و به وضوح می توان دریافت که پیروزی تیم ملی باعث ایجاد روحیه همدلی در داخل کشور و اشتیاق برای ورود فعالتر به صحنه های کاری می شود و برعکس شکست تیم ملی در رقابت های خارجی باعث می شود. اثر تضعیف کننده روی کازانوتو ایجاد می کند. البته در عرصه بین المللی معمولاً کشورهایی که در رتبه اول قرار دارند برای یادآوری وضعیت داخلی خود از وضعیت تیم فوتبال دوری می کنند و به همین دلیل در عرصه فوتبال دهه هاست که یک قدم از همتایان خود و خود عقب هستند. فوتبال نتوانسته بازی کند. نقش در هویت ملی دور از دسترس است. در عین حال، فوتبال در کمک به کشورهایی که احساس می کنند شایسته ایفای نقش فعال تر و ظرفیت مناسب هستند، نقش دارد.


وطن امروز: مهدی سیف تبریزی در یادداشتی با عنوان «تاسیس سفارت یا ارسال پیام سیاسی به کشورهای منطقه» نوشت: مجلس نمایندگان جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته طرح ایجاد سفارت در منطقه اشغالی را تصویب کرد. مناطقی که با اکثریت آرا به اولین کشور مسلمان تبدیل می‌شوند، سفارت‌هایی را در سرزمین‌های اشغالی افتتاح می‌کنند و در نتیجه گام بزرگ دیگری در گسترش و تحکیم همکاری‌های همه جانبه و راهبردی با رژیم صهیونیستی برمی‌دارند. اگرچه شواهدی مبنی بر همکاری گسترده رژیم علی اف، پدر و پسر و رژیم غاصب صهیونیستی در 30 سال گذشته در همه زمینه ها وجود دارد، اما ایجاد سفارت دولت اسلامی در سرزمین های اشغالی به نوعی غیبت و غیبت است. خیانت فلسطین به آرمان های والای فلسطین. یک کشور اسلامی است. با نگاهی به تاریخچه روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در سال های اخیر، باید اذعان داشت که افتتاح سفارت رژیم علی اف در تل آویو تأثیر عمده ای بر روابط موجود بین دو دولت نخواهد داشت. اگر وظیفه ویژه سفارت در کشور ثالث را تسهیل در برقراری روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین کسب حداکثر منافع و حفاظت از آنها در نظر بگیریم، با توجه به عمق روابط موجود بین دو رژیم در زمینه های مختلف. علی اف به عنوان کوه یخ تعبیر می شود. قسمت اعظم آن از دید عموم پنهان است و فقط بالای آن دیده می شود، می توان نتیجه گرفت که تأسیس سفارت جمهوری باکو در سرزمین های اشغالی نمایشی برای ارسال پیام های ویژه به سایر کشورهای منطقه است. .


اطلاعات: مسجد شیخ محمدی در یادداشتی با عنوان «گم نکنیم» نوشت: آبان ماه سال گذشته یادداشتی با عنوان «بیانیه مشکلات عمده کشور» در روزنامه اطلاعات منتشر شد با این مضمون که بیانیه سرلشکر کشور. مشکلات بسیار مهم هستند و باعث می شوند گول نخوریم. در این برهه از زمان، تدوین مسائل اصلی کشور بیش از گذشته اهمیت دارد. احساس من این است که دولت به جای توجه به مشکلات اصلی کشور در حاشیه راه می رود. راه حل های خلاقانه ارائه می دهد. او قول می دهد. افزایش زاد و ولد و ساخت مسکن ارزان راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی نیست. دولت در تلاش است تا یک مقاله ملی در مورد هوش مصنوعی تهیه کند و از اساتید دانشگاه خواسته است تا در مورد پیش نویس مقاله نظر دهند. این در حالی است که مدتی است اینترنت دانشگاه ها به وب سایت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا متصل نیست. به نظر من خلأ نظری در اداره کشور به همراه مشکلات بوروکراسی و تعارفات معمول در نهادهای دولتی، دولت را از توجه به مشکلات اصلی کشور دور کرد. باید بیشتر فکر کنید و از شعار پرهیز کنید.


ایران: حسین فاطمی در مطلبی با عنوان حمله هکری در قلب تل آویو می نویسد: پس از انفجارهای روز چهارشنبه در بیت المقدس که سران تل آویو را از ترس انتفاضه جدید غرق کرد، رژیم صهیونیستی وارد چالش امنیتی جدیدی شد. او اواخر روز شنبه با موجی از هک ها مواجه شد که نه تنها اطلاعات بیش از 5 هزار صهیونیست را افشا کرد، بلکه باعث توقف سرور مرکزی قطارها در سرزمین های اشغالی و تعطیلی خطوط ریلی شد. به گزارش روزنامه یهودی یدیعوت آحارونوت، یک گروه هکری به نام جادوی سیاه بسیاری از سایت های اسرائیلی را هک کرده و اطلاعات مربوط به 5 هزار صهیونیست از جمله مشخصات، آدرس و کارت شناسایی آنها را منتشر کرده است. این روزنامه با تایید شرایط غیرعادی در مناطق اشغالی تاکید کرد که موج حملات هکرها از شنبه شب با این هک آغاز شد. ساعاتی بعد شبکه دوازدهم رژیم صهیونیستی گزارش داد که به دلیل تعطیلی سرور مرکزی قطارها در سرزمین های اشغالی، حرکت تمامی قطارها تا ساعت 21:00 متوقف شد. روزنامه معاریو نیز در گزارشی اعلام کرد که این قطعی کاملا غیرعادی بوده و سرور مرکزی قطارها به طور کامل در دسترس نیست و همین امر باعث شده تا مسئولان تا اطلاع ثانوی اجازه حرکت قطارها را ندهند. در همان زمان، المنار همچنین گزارش داد که منابع عبری زبان حتی گفته اند که حمله هکری به سیستم های حمل و نقل یک نگرانی بزرگ است، که حرکت قطارها یا عادی سازی زمان پرواز تا صبح یکشنبه در سراسر اسرائیل امکان پذیر نخواهد بود. .


جوان: عباس حاجی نجاری در یادداشتی با عنوان «بسیج قدر خود را بداند»، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه پنجم آذرماه با تحلیلی کلان از جایگاه بسیج در دیدار صدها نفر از بسیجیان کشور. جغرافیای سیاسی جهان اسلام و نقش آن در شکست برنامه های راهبردی آمریکا علیه ایران، شأن و جایگاه بسیج را بالاتر از یک سازمان نظامی و در واقع فرهنگ و اندیشه ای می داند که ظرفیت آن را دارد که کشور را با گام های بلند در عرصه های بزرگ به پیش ببرد. جنبش ملت معظم له تحقق این هدف را منوط به اجرای چند توصیه می دانند که آخرین آنها اجرای دستوری از قرآن بر اساس آیه 139 سوره آل عمران است. توصیه ای که موفقیت های بسیج از ابتدا تا کنون مرهون اجرای آن است. مرحوم علامه طباطبایی صاحب المیزان در تفسیر این آیه که به جنگ احد برمی گردد، می فرماید که خداوند در این آیه می فرماید: اگر شما مسلمانان ایمان دارید، در عزم خود سست و اندوهگین نباشید، زیرا ایمان چیزی است که با تعالی شما همراه است، زیرا ایمان مربوط به صبر و تقوا است و ملاک پیروزی و پیروزی در این دو است و در ادامه تفسیر این آیه می افزایند: این آیه برای روحیه مؤمنان واقعی را تقویت کنید و مؤمنان ضعیف را نصیحت کنید و مؤمنانی را که ایمانشان را از دست نداده‌اند سرزنش کنید و مؤمنان واقعی را سرزنش کنید، زیرا آنها فقط خدا را می‌پرستند و تنها راه خدا را دنبال می‌کنند و به دلیل اینکه فرستادگان او هستند. همه انبیا و از نظر مقام و منزلت خداوند آنها را وارثان زمین خوانده است، پس همیشه از کافران بهترند.


IR: وی در یادداشت روزانه خود با عنوان «ما به چنین حاکمانی نیاز داریم» می نویسد: «شهید مظلوم آیت الله بهشتی را همچنان مظلوم می دانیم زیرا در میان حاکمان گوش به سخنان حکیمانه ایشان نبود و اکنون رفته اند. او معیارهایی را به اسلام ارائه کرد که با فطرت انسان سازگار بود. این حق است. زیرا اسلام دین فطرت است.

دیدگاهتان را بنویسید