روزنامه کویتی: دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان پیش از عید سعید فطر برگزار می شود.

روزنامه کویتی: دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان پیش از عید سعید فطر برگزار می شود.

روز جدید روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران گزارش داد که تماس ها و هماهنگی ها برای دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد پایتخت عراق از سر گرفته شده است و ایران نیز از طرح خلیج فارس در مورد یمن حمایت می کند. . با درود.

روزنامه کویتی الجریده از ازسرگیری تماس ها و هماهنگی ها برای دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی خبر داد و نوشت که احتمال می رود این مذاکرات پیش از عید فطر انجام شود.

روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع وزارت خارجه ایران گزارش داد که تماس ها و هماهنگی ها برای دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد پایتخت عراق از سر گرفته شده و ایران نیز از ابتکار خلیج فارس درباره موضوع یمن استقبال کرده است.

این منبع آگاه ابراز امیدواری کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان پیش از عید سعید فطر برگزار شود.

به گفته این منبع آگاه، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات تماس هایی برقرار کرده و در آن تاکید کرده است که تهران از طرح خلیج فارس برای اجرای آتش بس در یمن استقبال می کند.

وی همچنین گفت: ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق برای برگزاری پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان تا پایان ماه مبارک رمضان با سفیر عربستان در عراق تماس بگیرد.

به گفته این منبع آگاه، ریاض به تهران گفته است که سهمیه زائران ایرانی برای حج امسال را افزایش خواهد داد، موضوعی که تهران آن را حرکتی مثبت می‌داند.

مذاکرات ایران و عربستان سعودی از چند ماه پیش آغاز شد و دو کشور چهار دور برای حل اختلافات و از سرگیری روابط دیپلماتیک برگزار کردند.

آخرین دور مذاکرات ایران و عربستان در 21 سپتامبر (30 سپتامبر) برگزار شد.

همانطور که بلومبرگ نیوز اکتبر گذشته گزارش داد، ایران از عربستان سعودی خواسته است کنسولگری دو کشور را بازگشایی کند و روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض را از سر بگیرد.

پیش از این، العربی الجدید از تلاش های میانجیگری عراق با هدف از سرگیری مذاکرات ایران و عربستان سعودی خبر داده بود.

بر این اساس، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه عراق به العربیه الجدید گفت که سه مقام دولتی عراق موظف شدند تاریخ دور جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان را تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید