روزهای سخت به عنوان شاگرد وینفرد شفر در تراکتور

روزهای سخت به عنوان شاگرد وینفرد شفر در تراکتور

سرمربی جدید تراکتورسازی شب گذشته وارد تبریز شد و امروز از امکانات باشگاه تبریزی بازدید کرد. او در حالی وارد تبریز شد که سرخپوشان آذربایجانی در هفته های ابتدایی زیر نظر فیروز کریمی عملکرد خوبی نداشتند و در حالی که انتظار می رفت یک مربی داخلی جایگزین او شود، کریمی با زنوزی به عنوان مربی خارجی انتخاب شد.

سولدو اگرچه در سال های اخیر کمتر فعال بوده است، اما تجربه خاصی از کار در تیم های بزرگ دارد. او به عنوان یک فوتبالیست به مدت 10 سال پیراهن اشتوتگارت را بر تن کرد و سال ها در سطح اول لیگ آلمان بازی کرد.

نکته جالب در مورد سرمربی جدید تراکتورسازی این است که او شاگرد مربیانی چون یواخیم لو، ماتیاس سامر، فلیکس ماگات و… بوده و به نوعی در سال های طلایی اشتوتگارت پیراهن این تیم را بر تن می کرد. زوونیمیر سولدو نیز با هدایت یواخیم لوو موفق شد تا آستانه قهرمانی در جام ملت های اروپا پیش برود.

سولدو در فصول اخیر بر روی پیراهن اشتوتگارت بازوبند کاپیتانی را می بست.

سولدو در خانه 61 بار پیراهن تیم ملی کرواسی را بر تن کرد و در جام جهانی 1998 با میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ سوم شد. یعنی علاوه بر همکاری با مربی قهرمان جهان (یواخیم لو)، زیر نظر سه مربی که بعدها برای کسب تجربه ویژه به ایران آمدند، فوتبال هم انجام می دهد.

نقطه ضعف این مربی دوری طولانی مدت از مستطیل سبز از آغاز تمریناتش در سال 2008 است و در مجموع 120 بازی نیمکت نشینی برای تیم های مختلف انجام داده که برخی از آنها به عنوان دستیار فلیکس ماگات بوده است. در شاندونگ. در واقع او از سال 2010 تا 2017 برای هیچ تیمی بازی نکرد.

جالب اینجاست که سولدو در اولین تلاش مربیگری خود جایگزین برانکو ایوانکوویچ شد و توانست دیناموزاگرب را در همان فصل به قهرمانی لیگ برتر کرواسی و از آنجا به کلن آلمان برساند.

سولدو همچنین در کلن آلمان و آدامیرا واکر در اتریش موفقیت چندانی نداشتند، به استثنای دیناموزاگرب که به عنوان قهرمان کلاسیک فوتبال کرواسی شناخته می شود. در کلن 48 بار روی نیمکت نشست و 21 شکست را به ثمر رساند و در آدمیرال واکر 4 برد، 4 تساوی و 6 شکست را تجربه کرد.

او در حالی به تراکتور آمد که علاوه بر نیروی جوانی، پس از هدایت این تیم در نیم فصل، تجربه کار تیمی موفقی را نیز دارد که می تواند در تبریز به او کمک کند. از سوی دیگر نتایج نامطلوب در اتریش و همچنین وقفه های طولانی در کار، تراکتوری ها را نگران کار او کرد.

سرمربی جدید تراکتورسازی سابقه فعالیت در بوندسلیگا (کلن) را دارد.

در سال های اخیر مربیان کروات پیشرفت های زیادی در فوتبال ایران داشته اند که آخرین آن برانکو ایوانکوویچ بود که پرسپولیس بحران زده را به تیم قدرتمند درجه یک فوتبال آسیا تبدیل کرد و حالا این سوال جدی مطرح است که آیا سولدو می تواند این نقش را ایفا کند؟ برای بازی در تراکتور؟

زمانی که سولدو سرمربی آدامیرا واکر اتریشی بود، امیر شاپورزاده به عنوان مدیر ورزشی این تیم فعالیت می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید