روزه کارگاهی عالی برای مبارزه با روح است / روزه با رعایت اصول تغذیه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818606

زهرا جعفری گفت: اتوکشی نه تنها باعث بیماری نمی شود، بلکه با رعایت اصول تغذیه مناسب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا جعفری کارشناس قرآنی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مبارزه با هوای نفسانی، تزکیه و نورانیت روح، تقویت اراده و تمرین صبر از برکات ماه مبارک رمضان است.

وی هوای نفس را بزرگترین دشمن انسان دانست و ادامه داد: مبارزه با هوای نفس را جهاد اکبر می نامند و غلبه بر نفس در ماه مبارک رمضان انسان را به بهشت ​​نزدیک می کند.

جعفری با اعلام اینکه روزه جهاد نفس است، افزود: خداوند روزه را کارگاه بزرگی برای خودسازی و مجاهدت با نفس و کسب تقوای الهی معرفی می کند.

این کارشناس تصریح کرد: در آیات و روایات بین روزه، تقوای الهی و دوری از گناهان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد به طوری که تقوای الهی از طریق روزه به دست می آید.

جعفری با تاکید بر اینکه دستگیری ایتام نیز از فضیلت های این ماه است، گفت: خداوند در قرآن تاکید دارد که در ماه مبارک غذا خوردن را کم کنیم و کمک به نیازمندان را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: نخوردن روزه نیست و باید اعمال، رفتار و کردار خود را نیز اصلاح کنیم تا در پایان ماه مبارک به خدا برسیم.

این کارشناس ادامه داد: روزه داری فواید جسمی، روحی، فردی و اجتماعی فراوانی دارد به شرط رعایت اصول و پرهیز از پرخوری در وعده سحر و افطار و عبادت و راز و نیاز به معبود هستی در اولویت قرار گیرد. “

جعفری گفت: تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان ضمن حفظ سلامتی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: روزه و بدی هیچ وجه اشتراکی ندارند، بنابراین روزه دار باید تزکیه و تقوا داشته باشد تا اعمالش در پیشگاه خداوند پذیرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید