روزی شعار همه دنیا علی (ع) خواهد بود.


ساعت: 23:43
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883667

مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت: حضرت امام (ره) می فرمودند: غدیر مختص این زمان نیست، غدیر باید در همه اعصار باشد و همان گونه که حضرت امیر(ع) این حکومت را به دست گرفتند، باید باشد. راه ملل و دست اندرکاران».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «روزی شعار همه عالم علی علیه السلام می شود» نوشت.

1- نمی دانم این حرف را کی گفته است، ولی هر که بود، عاقلانه به نظر می رسد، «غدیر کربلای عوام بود و کربلا غدیر ممتازان». در غدیر عهدشکنی کردند و او را «تعقیب» کردند. در کربلا با وجود بیعت، کوتاه نیامدند و «وفاداری» کردند…

اما امروز این گفته کامل به نظر نمی رسد و عاقبتی دارد که ناگفته مانده است و آن اینکه در جریان انقلاب اسلامی کربلا و غدیر به هم رسیدند و مردم آن مرز و بوم بدون حضور در غدیر و حضور در آن بیعت کردند. کربلا با یکدیگر در غدیر و نبسته در کربلا پیوند خوردند و عهدی را که در «الست» با خدای خود بسته بودند به «ارنی گویان» به میکات بردند. پرچم ولایت بر زمین مانده در غدیر را برافراشتند و از اسلام ناب غارت شده در کربلا حمایت کردند و امام راحل ما اینگونه فرمودند: «به جرأت می گویم که ملت ایران و میلیون ها نفرش در عصر حاضر بیشتر است – امت حجاز در حکومت رسول الله – صلی الله علیه وسلم – و کوفه و عراق در حکومت امیرالمؤمنین و حسین بن علی – رضی الله عنه – بودند. و به او آرامش بده

2- در آن روز پیامبر خدا (ص) در راه بازگشت از آخرین حج به محلی به نام غدیر خم رسیده بود. جایی که مسیر مردم مصر و مدینه، عراق و سوریه از هم جدا می شود. رسول الله صلی الله علیه وسلم ناگهان ایستاد و به کسانی که جلوتر رفته بودند گفت که برگردند، حاضران را از رفتن باز داشت و به همگان فرمودند که سرعت خود را کم کنند تا کسانی که در راه بودند. یک اتفاق سرنوشت ساز رخ داد. خداوند متعال از ابلاغ پیامی خبر داد و به پیامبر اکرم (ص) فرمود اگر این پیام را نرسانی، رسالت خود را انجام نداده ای. این چه پیامی بود که دین خدا بدون آن کامل نمی شود؟ … جماعت که گفته می شود بیش از صد هزار نفر بودند گرد آمدند و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بر منبری که از شتر ساخته شده بود ایستاد و در حالی که دست علی (علیه السلام) را برافراشته بود، او را منصوب کرد. وارث بعدی، خود را به حاضران معرفی کرد و تأکید کرد: «اگر شما استاد هستید، پس مولای خدا هستید و اوست که خداست و اوست که دشمن است و پشتیبان آن است که رستگار شود، اما زشت آن کسی است که رسوا شده باشد».
هر که مولای من و فرمانروای من است، علی مولای اوست، خدایا دوست بدار هر که او را دوست بدارد و دشمن او را دشمن بدارد. و جانشین.

3- داستان بسیار واضح و قابل درک بود. اسلام برای اجرای خود نیاز به امام و رهبر دارد. ائمه (علیهم السلام) که به آنها «اولی» نیز گفته می شود، باید معصوم و مبرا از گناه باشند، زیرا به اطاعت از آنها امر شده است. «یا ایها الذین آمنوا اطیعوا اللّه و اطیعوا الرسول و اولی الامر… ای اهل ایمان از خدا و رسول و اولی الامر پیروی کنید». از طرفی خداوند متعال به عدل و داد فرمان می دهد و به کارهای زشت و ناشایست دستور نمی دهد. از این منظر از دیدگاه قرآن به وضوح می توان دریافت که اولا; امت نیاز به «امام» دارد و ثانیاً امام باید «معصوم» باشد، اما شناخت امام معصوم برای مردم ممکن نیست و فقط از کسی است که از حالات، اعمال، رفتار و نهان باطن و ظاهر آگاه باشد. و افکار باز یعنی فقط خدا نتیجه قطعی این است که ائمه باید از جانب خداوند معرفی شده باشند. آیا می توان این گفته نادرست را پذیرفت که خداوند به اطاعت امام معصوم دستور داده ولی او را به مردم عرضه نکرده است؟! …

4- اما غدیر مختص روز هجدهم ماه ذی حجه سال دهم هجری نیست. آیا آموزه های قرآن محدودیت زمانی دارد؟! … این از آن حضرت است که می فرمود: «غدیر مختص این زمان نیست، غدیر باید در همه اعصار باشد و راهی که حضرت امیر (ع) این حکومت را به دست گرفت، راه ملت ها و دست اندرکاران باشد». و باز هم از این، شریف است که «ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است».
و این نیز یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند: «کسانی که سعی کردند اسلام را از شئون اجتماعی و سیاسی حذف کنند و آن را به مسائل شخصی و خصوصی زندگی مردم محدود کنند و عملاً به اسلام نگاه سکولار داشته باشند. جواب مشکل آنهاست این غدیر است. غدیر از حاکمیت حیات‌بخش اسلام می‌گوید و همان نقطه‌ای بود که بر روی زمین مانده بود که در انقلاب اسلامی به صحنه آمد و غدیر و کربلا به یکدیگر متصل شدند و سپس مردم آن دیار تقسیم شدند. سقف تاریک نظام سلطه و طرحی که جدید معرفی کردند و … بخوانید!

5- مالک اشتر در میانه جنگ صفین با تأسف به عمار گفت; «کاش می‌توانستیم علی (علیه‌السلام) را به عصری ببریم که مردم برای او ارزش قائل شوند و راه و رسم او را مقدم می‌داشتند» و عمار به او دلداری داد که «آن روزها فرا می‌رسد» و برای افرادی که از پدران هستند خبر داد. و رحمت مادرانشان و چون شامی که مالک آرزو کرد فرا رسد، مردمانی که از لب می گویند، مردمی که از «من» و «ما» گذشته و به خدا رسیده اند، می آیند. نه در سر دارند و نه در دلشان، چه غمگین باشند و چه نباشند، دلشان به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است و علی (علیه السلام) را امام و مولای و رهبر خود می دانند.
به داستان نگاه کن! به غیر از دوران خمینی و خامنه ای، دوره ها و آدم هایی را می بینید که با آنچه عمار به مالک داده مطابقت داشته باشد؟!

6- در ساعات بعدازظهر عاشورا، ساعتی قبل از اینکه ملا مظلوم ما «آقا» بدهد، ندای «هل من ناصر» به گوش رسید. پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از چه کسی کمک می خواهی؟ از این طرف دوستانش غرق در خون بودند و از طرف دیگر دشمنانش با شمشیرهای کشیده ایستاده بودند تا خون او را بریزند! پس حسین با کی صحبت می کرد؟ و از کدام گله کمک می خواهید؟! حسین ما می دانست که کربلا آغاز سفر است و عاشورا آغاز ماجرا… یک بار دیگر به ماجرا نگاه کن! چه می بینی در آن بعدازظهر غم انگیز، آیا ملا شهید ما در زمان خمینی و خامنه ای از دوستانش کمک نخواست؟ تاریخ هیچ دوره دیگری را در چنته خود نمی شناسد.

7- محمد حسنین هیکل روزنامه نگار سرشناس و مشهور مصری در سال 1358 دو بار ابتدا در پاریس و سپس در تهران به زیارت امام خمینی (ره) رفت و پس از سفر به تهران خاطرات خود را از این دیدار در کتابی به چاپ رساند. نزدیک به صد صفحه حسنین هیکل می نویسد: امام خمینی از یاران رسول الله صلی الله علیه وسلم را در آغاز اسلام یافتم که به طور معجزه آسایی از تونل زمان گذشت و به قرن حاضر رسید تا با سپاهیان علی (ع) ملاقات کند. (سلام الله علیه) او. که پس از شهادتش و خون قومش بیتش (علیه السلام) بی فرمان ماند، در امر امر کند شد و این قدرت را در او می بینم.

حسنین هیکل، ولایت فقیه را نماد حکومت علی معرفی می کند و در ادامه می گوید: ولایت فقیه «مین»ی بود که علی در رأس اسلام گذاشت و خمینی در قرن بیستم زیر پای استکبار منفجر کرد…

8- هنری کیسینجر می گوید: «آیت الله خمینی با غرب با بحران جدی برنامه ریزی مواجه شد، تصمیماتش به قدری ناگهانی بود که تمام تفکر و برنامه ریزی را از دست سیاستمداران و نظریه پردازان گرفت… هیچکس نمی توانست تصمیمات او را از قبل پیش بینی کند. او با معیارهایی متفاوت از استانداردهای امروزی صحبت می کرد و عمل می کرد. دشمنی آیت الله خمینی با غرب، گویی در جای دیگری الهام گرفته شده است، از تعالیم الهی او سرچشمه می گیرد. در دشمنی نیز نیت پاکی داشت».

9- امانوئل والرشتاین، جامعه شناس برجسته آمریکایی، با نگرانی می گوید; مانع اصلی پیشرفت ما دکترین ولایت فقیه امام خمینی است… همه نظریه ها با گذشت زمان رنگ می بازند و منسوخ می شوند و به تاریخ می پیوندند، اما نظریه ولایت فقیه. [امام] خمینی هر روز رنگارنگ تر و سرزنده تر می شود و بسیاری از مسلمانان را به خود جذب می کند.
و صدها مثال دیگر که در یک نگاه -هر چند زودگذر- در نقطه ای که امروز هستیم به وضوح دیده می شود و به جرأت می توان گفت «روزی شعار همه عالم علی (ع) می شود».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید