روز ضد آمریکایی


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916567

16 آذر روز دانشجویان ضد آمریکایی و ضد سلطه است. دانشگاه یکی از مهم ترین و حساس ترین مراکزی است که نقش مهمی در استقلال یا وابستگی هر کشوری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ یکی از برکات انقلاب ما و همچنین نهضت ما این بود که طبقه دانشگاهی و طبقه روحانی جوان آنها را به هم نزدیک کرد، یعنی دانش آموزان به عنوان مغزهای جامعه اسلامی ما از جمله سازندگان این نظام هستند. و انقلاب. اکنون تمام نقشه های دشمنان ما ایجاد اختلاف و تفرقه بین روحانی و طلبه، بین طلاب و اساتید است.

امروز دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مراکز آموزشی ما باید بیش از گذشته اتحاد، همبستگی و همدلی خود را حفظ کنند.

استقلال کشور ما در گرو اندیشه دانشجویان و فرهیختگان این مرز و بوم است. به همین دلیل است که همه باید تلاش کنیم تا جوانان عزیز این مرز و بوم مدارج علمی و علمی خود را بگذرانند.
خوشبختانه در شهرستان بشاگرد سمینارهای خواهران و برادران ما ایفای نقش می کنند و تلاش های انقلابی و دینی خود را برای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور ائمه اطهار(ع) انجام می دهند. انقلاب، و جهاد تبیین را سرلوحه همه امور او قرار داده اند.

حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند طلبه و طلبه باید برای یکدیگر ارزش قائل شوند، روحانی باید مشکلات و محیط اطراف دانشگاه، مشکلات دانشجویی را بشناسد، علاقه مند باشد، به دانشجو اعتماد و ایمان داشته باشد.
روحانی مسجد یا مدرسه یا دانشگاه باید در آن مرکز آموزشی نفوذ معنوی داشته باشد تا نقش ارشادی و رهبری خود را به خوبی انجام دهد. 25 آذر روز دانش آموز است، دانش آموز یعنی تلاش، تلاش برای آبادانی کشور. مرید یعنی امید، آینده، صبر، یعنی من و تو، یعنی همه کسانی که رفتند تا ما بمانیم.

روز دانشجو به نام سه شهید دانشجو در سال 1332 در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. جوانانی که به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با محمدرضا شاه پهلوی اندکی پس از کودتای ننگین آمریکایی اعتراض کردند. 7 مرداد و نتیجه این اعتراضات شهادت آنان توسط رژیم طاغوتی وقت بود.



16 آذر روز دانشجویان ضد آمریکایی و ضد سلطه است. دانشگاه یکی از مهم ترین و حساس ترین مراکزی است که نقش مهمی در استقلال یا وابستگی هر کشوری دارد.



حادثه تلخی که در 25 آذر 1332 رخ داد و این روز در تقویم تاریخی ایران عزیزمان ثبت شد، تاریخی که برای همیشه روز دانش آموز شد، پس دانشجویان عزیز و همه فرهیختگان باید قدر و جایگاه علمی و پژوهشی خود را بدانند. خودتان را بشناسید و بیشتر از قبل برای پویایی این زمین تلاش کنید.

یادداشت به قلم حسن پرویحی، فعال رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید