روز معلم و رشته های او، لیست الزامات معلمان چیست؟

روز معلم و رشته های او، لیست الزامات معلمان چیست؟

روز جدید : به سختی می توان امروز را روز معلم نامید، زیرا در روزی که باید برای این ساعت مبارک باشد، چند تن از معلمان و فرهنگیان بازداشت شدند. گفتگوی دیدارنیوز با فرج کمیجانی، دبیرکل کانون فرهنگیان ایران درباره مطالبات فرهنگیان را بخوانید.

روز معلم نیست، زیرا در ساعات قبل از آن تعدادی از معلمان و فرهنگیان بازداشت شدند که سال ها خواستار رد مطالبات معلمان بودند. به همین دلیل امروز روز معلم نیست، بلکه شبی تاریک برای طبقه ای است که در طول تاریخ در ادیان، اخلاق و سنت ها مورد احترام بوده است. برای شغلی که در اسلام آن را کار انبیاء نامیده اند.

فرج کمیجانی دبیرکل کانون فرهنگیان ایران به دیدارنیوز گفت: بر اساس اخبار منتشر شده آقایان علی اکبر باگانی، رسول بدگی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی از فعالان این کانون فرهنگی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. امیدوارم زودتر به آغوش خانواده برگردند.»چون دستگیری شاکی تصمیم خوبی نیست.

کمیانی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان برای امروز و دیروز نیست، یادآور شد: سال هاست که وجود دارد و هیچ اقدام عملی موثری برای رفع آن صورت نگرفته است و هر از چند گاهی معلمان جان خود را از دست می دهند، به خیابان ها می آیند و دست به اعتراض می زنند. پول و مطالبات آنها در نظر گرفته نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها در سال 98 کار مهمی که در دولت روحانی انجام شد این بود که دو کارگروه مجزا تشکیل شد. کارگروه مطالبات مستمری بگیران و کارگروه مطالبات کارکنان و به این ترتیب درهای سازمان برنامه و بودجه برای گفت و گو با مسئولان باز شد و مطالبات و مشکلات خود را بیان کردیم و مشکلاتی از جمله رفع شد. طرح همسان سازی حقوق بازنشستگی برای کارکنان و تهیه لایحه رتبه بندی معلمان عالی بود که خوب بود. اما در دولت جدید درهای مذاکره به روی مطالبات صنفی کاملا بسته بود و حالا نه وزیر آموزش و پرورش، نه رئیس سازمان برنامه و بودجه و نه رئیس سازمان استخدامی و …. توجه به مطالبات معلمان و بازنشستگان معلمان اعتراضی نکردند و اجازه ملاقات حضوری را ندادند.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: زمانی که مسئولان درهای مذاکرات را می بندند تنها یک راه برای اعتراض وجود دارد و آن اعتراضات خودجوش خیابانی توسط برخی از معترضان است و متاسفانه درگیری های شدید امنیتی با این افراد وجود دارد.

برای معلم یادداشت می کنند

دبیرکل کانون فرهنگیان ایران گفت: دستگیری معلمان و پیگرد قانونی آنها یکی از مشکلات شاکیان است و ما می خواهیم این مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: از رئیس جمهور تقاضا داریم کارگروهی با اختیارات ویژه که در آن رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان استخدامی و وزیر آموزش و پرورش و چند تن از نمایندگان معلمان مطالبه گر حضور دارند، تعیین کند. عضو تشکل های فرهنگی هستند.» به این ترتیب باید مطالبات فرهنگیان به درستی مطرح شود و پس از کار کارشناسی حقوق معلمان احقاق شود. متاسفانه در دولت سیزدهم هیچ یک از تشکل های صنفی معلمان به جلسه دعوت نشدند. جلسات در هر سطحی

این فرهنگی ادامه داد: ماده بعدی طرح رتبه بندی معلمان است که در مجلس تصویب و در هیات امنا تصویب شد. معلمان معتقدند به این طرح ایراداتی وجود دارد و تمام امید ما این بود که در آیین نامه ای که باید برای این قانون تهیه شود، ایرادات در قالب آیین نامه رفع شود. این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش برای قانون نظام طبقه بندی معلمان تهیه و به دبیرخانه هیأت وزیران ارائه شده است که بسیار دقیق تنظیم شده است.

قوانین به گونه ای تعریف شده است که رسیدن به رتبه 5 غیرممکن است

کمیجانی در تشریح این موضوع گفت: بر اساس این قانون معلمان باید به 5 گروه تقسیم شوند و با شرایطی که در این آیین نامه وجود دارد شرایط بسیار سختی را برای کسب رتبه 4 و 5 در نظر گرفته اند تا کسب رتبه 5- شما. رتبه تقریباً غیرممکن شده است. «ما حتی یک نفر با مدرک دکترا و بیش از 25 سال سابقه نخواهیم داشت که بتواند رتبه 5 را کسب کند، یعنی راه را آنقدر سخت و پیچیده کرده اند که نه تنها هیچ ما تصمیم نگرفته ایم. قانوني در كشور به نام قانون مديريت خدمات كشوري دارند كه در سال 1366 براي يكسان كردن حقوق كاركنان كشور تصويب شد ولي متأسفانه در چند سال اخير اين قانون براي همه كاركنان به طور مساوي اعمال نشده است. ، اما برای فرهنگیان اجرا نشده یا به طور کامل اجرا نمی شوند، بنابراین معلمان خواهان اجرای کامل قانون برای خودشان هستند.

این فرهنگی خاطرنشان کرد: درخواست بعدی صندوق ذخیره فرهنگیان است. این صندوق در سال 1974 تأسیس شد و از ابتدا مالکیت خصوصی داشت و در اختیار معلمان بود، اما همیشه توسط دولت اداره می شد. بدنسازان می گویند چون این صندوق خصوصی است، صاحبان خود صندوق باید در مدیریت و اداره آن مشارکت داشته باشند. براساس درخواست شاکیان در دولت روحانی، اساسنامه ای تدوین و تصویب و در روزنامه رسمی منتشر شد که بر اساس آن 6 نفر از اعضای هیئت امنای 11 نفره صندوق باید توسط معلمان در دست اقدام انتخاب شوند. در دولت سیزدهم که وزیر جدید آموزش و پرورش آمد به جای اجرای اساسنامه جدید آن را رها کردند و خواستند آن را خصوصی و عمومی غیردولتی کنند که خلاف قانون است و فرهنگیان به شدت اعتراض می کنند.

ما می خواهیم سازمان معلمان ایرانی ایجاد کنیم

کمیجانی با بیان اینکه خواستار تشکیل سازمان معلمان ایران هستیم، گفت: تاسیس این سازمان برای حرفه ای شدن حرفه معلمی و نظام مند شدن آموزش کشور است که یکی از الزامات جدی معلمان است که باید در این زمینه قانونی شود. مجلس، معلمان می توانند به طور جدی در مدیریت آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند. یکی دیگر از الزامات همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارکنان مربوطه است. که فرهنگیان شاغل و بازنشسته تحت تعقیب جدی هستند.

پاداش پرداخت نشده در پایان خدمت معلم

دبیرکل کانون فرهنگیان ایران تصریح کرد: موضوع بعدی پرداخت پاداش پایان خدمت معلمانی است که در سال 1400 بازنشسته شده اند اما تاکنون پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند. با توجه به تورمی که در کشور داریم و هر روز از ارزش این جایزه کاسته می شود. دولت باید این جوایز را پیشاپیش پرداخت کند تا بیشتر از این به حقوق فرهنگیان پایمال نشود. موضوع بیمه تکمیلی از دیگر درخواست های معلمان است.

آنها به جای پاسخ، مقابله و تهدید می کنند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برخی هم فکر می کنند می توانند معلمان را بترسانند که دیگر اعتراض نکنند. این در حالی است که تجار جان خود را از دست داده اند. در 43 سال پس از انقلاب، رسیدگی به مطالبات و مطالبات معلمان در دستور کار و اولویت هیچ دولتی نبوده و این مطالبات انباشته شده و باید در سطح کلان تصمیم درستی گرفته شود.

کمیجانی با تاکید بر اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش باید دستگیر شوند، گفت: رئیسی اگر کسی دستگیر، دستگیر و زندانی شود، این دو نفر باید دستگیر و زندانی شوند؛ زیرا اگر این افراد وظیفه خود را به خوبی انجام می دادند و به حرف معلمان گوش می دادند و راه مذاکره و صحبت معلمان را نمی بستند، کار به اعتراض خیابانی نمی انجامید.

وی در پایان به 17 درخواست از معلمان در قالب عناوین و دسته بندی اشاره کرد:

1 معلمان زندانی و زندانی که به دلیل فعالیت های صنفی دستگیر شده اند را آزاد کنید.
۲- تعیین کارگروه تخصصی با اختیارات ویژه توسط رئیس جمهور با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی، کارکنان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل های مختلف صنفی و سیاسی فرهنگیان جهت بررسی. الزامات و اتخاذ تصمیمات مناسب.
3- شناخت تشکل های صنفی و سیاسی فرهنگیان و دعوت از آنان در سطح ملی و استانی.
4- ضوابط نظام رتبه بندی معلمان بسیار دقیق تدوین شده است لذا کسب رتبه 4 و 5 معلمان با مدرک دکتری امکان پذیر نیست و برای کسب این عناوین فرهنگیان مسیر بسیار سخت و پیچیده ای دارند و این آیین نامه نیاز به کارشناس دارد. تجدید نظر.
5. تطبیق دقیق کلیه نکات قانون خدمت وظیفه عمومی معلمان و مستمری بگیران این قانون مانند سایر مستخدمین فعلی به طور ناقص در مورد معلمان اعمال می شود، بنابراین 30 نکته در این قانون وجود دارد که یا شامل آنها نمی شود یا به طور کامل اعمال نمی شود. مربیان
6-صندوق ذخیره فرهنگیان از بدو تاسیس در اختیار بخش خصوصی بوده اما متاسفانه توسط دولت اداره می شود و فرهنگیان با حفظ مالکیت خصوصی صندوق به دنبال مشارکت در مدیریت آن هستند اما متاسفانه در سیزدهمین شرکت خصوصی اعلام کرد. این یک سازمان عمومی غیردولتی بود که اعتراض شدید فرهنگیان را برانگیخت.
7- اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان مصوب 1400 و همچنین درج شده در روزنامه رسمی بر خلاف تصور توسط وزیر فعلی آموزش و پرورش رد شد و فرهنگیان سراسر کشور خواستار اجرای کامل این اساسنامه مصوب 1400 هستند.
8- انتصابات غیرقانونی در هیات امنا و هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان که در مغایرت با اساسنامه مصوب 1400 تشکیل شده است مورد اعتراض کانون فرهنگیان کشور است.
9- عدم برگزاری انتخابات در بین معلمان سراسر کشور برای انتخاب 6 نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان و نبود تیم جدید برای اعطای بورسیه به شرکت ها از صندوق از دیگر عواملی است که اعتراض شدید معلمان سراسر کشور را برانگیخته است. کشور.
10. تقاضای ایجاد تشکل ایرانی برای نظام معلمی مشابه سازمان نظام پزشکی و مهندسی برای حرفه ای شدن آموزش از دیگر الزامات معلمان کشور است.
11- تعیین تکالیف کادر آموزشی در شرکت و حرکت با برگزاری آزمون ورودی و تشکیل دوره های آموزشی.
12- لزوم یکسان سازی حقوق بازنشستگان با حقوق کارمندان.
13- پرداخت مابقی مطالبات مستمری بگیران از سال 1399.
14- پرداخت پاداش پایان خدمت مستمری بگیران در سال 1400.
15. افزایش حقوق پرسنل خدماتی که بسیار ناچیز است و این بستگان را دچار مشکلات زندگی بسیاری کرده است.
16. بیمه تکمیلی هم کارمندان و هم مستمری بگیران در حال حاضر خدمات مناسبی ارائه نمی دهد و به جرات می توان گفت که حتی 10 درصد هزینه های فرهنگی فرهنگیان را پوشش نمی دهد و نیاز به بازنگری دارد.
17-توزیع بسته های حمایتی و معیشتی بین فرهنگیان از جمله سایر کارمندان کشور

دیدگاهتان را بنویسید