روستایی که پس از 40 سال تشنگی به همت بسیجیان سیراب شد


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914135

تلاش جهادگران برای رفع عطش 40 ساله روستای 1000 ساله، حرکتی جهادی که اکنون دل 1300 نفر از اهالی روستای کندی از توابع شهرستان کوهچنار را شاد کرده و لب تشنه روستاییان را سیراب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، هر چند در هفته بسیج خبرهای خوشی از اقدامات بی نظیر و موثر گروه های جهادی و بسیجیان در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، ساخت و ساز، مسکن نیازمندان، تامین آب، اشتغال و… به گوش می رسید. شناسایی و منتشر شد، اما اکنون که در آستانه سالگرد تاسیس بسیج قرار داریم با موضوعی دست و پنجه نرم می کنیم که در نوع خود بی نظیر است و توانسته مشکل اهالی یک روستا را در سالیان متمادی حل کند. با تلاش جهادگران قرارگاه های پیشرفت و آبادانی سپاه.

تلاش برای رفع عطش 40 ساله یک روستای 1000 ساله، جنبشی جهادی که اکنون 1300 سال از عمرش می گذرد. شخص این امر باعث خوشحالی مردم روستای کندی دهستان کوهچنار شد و لب تشنه مردم روستا را سیراب کرد.

اگرچه به گفته نبی الله عوض پور مسئول قرارگاه توسعه و عمران سپاه فجر فارس، این قرارگاه اقدامات زیادی در زمینه محرومیت زدایی انجام داده است که هر کدام در نوع خود ارزشمند هستند، اما روستای مذکور که تا دو سه سال بعد از انقلاب از همان چشمه بود، نهر آب روستا را آبیاری می کرد، ناگهان چشمه خشک شد و آب نبود و 40 سال آب شرب اهالی از آب انبارها تامین می شد.

عوض پور با بیان اینکه از زمان خشک شدن چشمه تاکنون هیچکس به فکر آبرسانی به این روستا نبوده است، گفت: در دولت های گذشته و پیمانکاران زیادی کار را آغاز کرده اند اما ارتفاع روستا 2650 متر است حتی پروژه نزدیک است. ، نباش

اجرای 41 پروژه آبرسانی توسط اداره توسعه و عمران سپاه فجر

رئیس ستاد توسعه و توسعه سپاه فجر فارس با بیان اینکه در حوزه آب شرب امسال 41 پروژه آبرسانی را در دستور کار داریم که همزمان با هفته بسیج افتتاح شد، افزود: در دولت سیزدهم، همکاری بسیج و دولت منظم‌تر است و منجر به آبرسانی به روستاهایی می‌شود که فقط 33 میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی هزینه شده است و این پروژه که قرار بود در 30 ماه آینده به اتمام برسد. تفاهم نامه با آبفا، با کار و حکومت همرزمان جهادی در 3 ماهه پایان یافت.


de579314 cf79 43f4 a42e 4c96ec5c2439 خبر خاکستری

وی در ادامه به دیگر اقدامات قرارگاه توسعه و عمران سپاه فجر فارس اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با وجود اینکه بیشتر معطوف به معضل محرومیت زدایی در 110 روستای استان است، اما در 5 حوزه فرهنگی، آموزشی و تربیتی، بهداشتی، اشتغال قرار دارد. و گروه های کاری در دست ساخت.

از اقدامات فرهنگی تا ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

عوض پور با اشاره به اینکه کار گروه عمرانی خود شاخه ها و زیرشاخه های مختلفی دارد، گفت: از ساخت خانه های محرومان و راه های ارتباطی بین مزارع در زمینه توسعه پایدار اشتغال تا ساخت مخازن ذخیره آب (حوضچه ها) ) و تحت فشار تامین آب کشاورزی که منجر به توسعه اشتغال پایدار روستایی می شود یکی از این فعالیت هاست.

این مسئول جهادی با بیان اینکه نسل جدید در تعلیم و تربیت از آرمان های انقلاب دور شده است ادامه داد: در کار گروه های آموزشی 7500 دانش آموز تحت پوشش و تجویز شدند همچنین جشنواره های ویژه دانش آموزی برگزار شد.

به گفته وی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی صرفا یک قرارگاه سازندگی نیست، بلکه موضوعاتی را هم در حوزه فرهنگی و بهداشتی و هم در حوزه اشتغال و سازندگی دنبال می کند و این فعالیت ها باید در تعداد 110 روستا که تا مرحله ذکر شد . بیایید پیگیری کنیم تا همه مشکلات آنها حل شود و بعد بتوانیم تعدادی روستا به فعالیت خود اضافه کنیم و آن تفاوت قرارگاه پیشرفت با آبادانی با بقیه محرومیت های سپاه است. مابقی کمپ ها در حد توان خود در حال انجام اقدامات هستند، اما قرارگاه تا زمانی که ماموریت خود را به پایان نرساند، اجازه نقل مکان به روستای دیگر را ندارد تا اهالی روستا در پنج منطقه مذکور به ظرفیت کامل برسند و نگذارند. نیاز به خدمات

عوض پور اضافه کرد: ما با استفاده از گروه های جهادی و خود مردم روستاها در کنار آنها هستیم و با استفاده از شایستگی های سپاه و کمک هایی که به این گروه می شود آنها را در پیشرفت و آبادانی روستایشان مشارکت می دهیم.

حضور دانشجویان جهادگر با نام امام جماعت روستا جهت مشاوره معنوی، تربیتی و فرهنگی

رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی همچنین به دانشجویان جهادگر مستقر در روستاها اشاره کرد که با عنوان امام جماعت روستا در امور فرهنگی، آموزشی، شهروندی، معنوی و تربیتی مشارکت دارند و به مردم خدمات ارائه می دهند.


c46cb1ac f02b 4d71 b0de 4ac5b0a98b17 خبر خاکستری

این مسئول جهادی درباره عملکرد روستاهای تحت پوشش این اردو گفت: از مجموع 110 روستایی که در حال حاضر در حال پیگیری نیاز آنها هستیم، روستای راهکان شهرستان حفار با 22 روستا بهترین عملکرد و همکاری را با مجموعه قرارگاه دارد. .

عوض پور در پایان گفت: توسعه کشاورزی و دامپروری در این روستاها هدف اصلی ماست زیرا به ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم منطقه کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید