روسیه با حمله به اوکراین موافقت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح پنجشنبه بار دیگر ادعا کرد که روسیه ممکن است به کشورش حمله کند.

زلنسکی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم اوکراین گفت روسیه حمله به کشورش را تایید کرده است.

الجزیره به نقل از او گفت: «زلینسکی که روسی صحبت می کرد، گفت که تلاش کرده است [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] او یک تماس تلفنی دارد اما پاسخی دریافت نکرده است.»

رئیس جمهور اوکراین خطاب به مردم روسیه گفت: حدود 200 هزار نیروی روسی در مرز حضور دارند. [اوکراین] «آنها حضور دارند و رئیس جمهور شما به آنها دستور داده است که به جلو حرکت کنند.

زلنسکی از مردم روسیه خواست تا با تهاجم کشورشان به اوکراین مخالفت کنند، گفت: ما به دنبال تهدیدی برای روسیه نیستیم، ما به دنبال امنیت مردم خود هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، او گفت: ما به دنبال جنگ سرد یا گرم نیستیم، بلکه از خود دفاع می کنیم. اوکراین آماده مذاکره با روسیه در هر قالب و هر پلتفرمی است.

وی افزود: آنها (روس‌ها) می‌گویند که اوکراین ممکن است تهدیدی برای روسیه باشد، اما این در گذشته نبوده است، حتی الان هم نیست و در آینده هم نخواهد بود.

زلنسکی گفت: پوتین به نیروهای خود دستور داده است که به اوکراین حمله کنند و اگر این اتفاق بیفتد، گامی به سوی یک جنگ بزرگ در اروپا خواهد بود. روس ها و اوکراینی ها با هم فرق دارند، اما دشمن نیستند.

او گفت: من از مردم روسیه می‌خواهم که به عقل سلیم گوش دهند و به آنها (مقامات مسکو) بگویند که مردم و مقامات اوکراین خواهان صلح هستند. روسیه ممکن است به زودی یک جنگ بزرگ در اروپا آغاز کند. با چه کسی مبارزه خواهید کرد زیاد [از روس‌ها] «آنها در اوکراین بودند و در اینجا اقوام دارند.

پیش از این دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود تا جلسه دیگری برای بررسی بحران این کشور در بحبوحه تنش با روسیه تشکیل دهد. (اطلاعات بیشتر)

رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب در بیانیه ای به جدایی دونتسک و لوهانسک از اوکراین اعتراف کرد. پوتین سپس به ارتش روسیه دستور داد برای صلح وارد مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین شوند.

روز چهارشنبه، همزمان با تصمیم شورای امنیت ملی اوکراین برای اعلام وضعیت اضطراری ملی، پارلمان اوکراین لایحه ای را تصویب کرد که به شهروندان اوکراینی اجازه حمل سلاح گرم را می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید