روسیه به فکر ورود به فوتبال آسیاست!

الکساندر دیوکوف، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که برای بازگشت تیم ملی این کشور به نقشه فوتبال جهان، قصد دارد آن را از زیر سایه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خارج کرده و زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC).

دیوکوف در این باره گفت: “چند ماه پیش گفتم که در حال بررسی انتقال تیم ملی به فوتبال آسیا هستم که در آن زمان فقط یک فرضیه بود، اما اکنون می دانیم که این انتقال احتمالی است که باید آن را در نظر بگیریم.” خبرگزاری روسی RIA.

حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شد فیفا و یوفا تیم ملی این کشور را از تمامی مسابقات رسمی محروم کنند. این تیم در ماه فوریه از پلی آف مقدماتی جام جهانی 2022 کنار گذاشته شد و متعاقباً از لیگ ملت های یوفا محروم شد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و روس ها نیز از حضور در مسابقات مقدماتی یورو 2024 محروم شدند و در عین حال تمامی باشگاه های این کشور از تمامی رقابت های باشگاهی یوفا از جمله لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و کنفرانس حذف شدند. لیگ.

روس ها به دادگاه داوری ورزش (CAS) اعتراض کردند، اما درخواست تجدیدنظر آنها رد شد، به این معنی که تا زمانی که جنگ آنها با اوکراین ادامه دارد، فوتبال آنها ممنوع خواهد شد. به همین دلیل انتقال به AFC در دستور کار مدیران فوتبال روسیه قرار گرفته است، هرچند به نظر می رسد همچنان منتظر چراغ سبز یوفا برای ماندن در اروپا هستند.

دیوکوف افزود: هنوز با نمایندگان فوتبال آسیا صحبت نکرده ام زیرا یوفا ما را عضوی از خانواده فوتبال اروپا می داند. ما نمی خواهیم یوفا را دور بزنیم و با AFC وارد مذاکره شویم.

دیدگاهتان را بنویسید