روسیه دو تاریخ احتمالی برای ازسرگیری مذاکرات در وین را اعلام کرد

اولیانوف گفت: «در مورد تاریخ از سرگیری مذاکرات شفافیت کامل وجود ندارد. سوال دور بعدی مذاکرات بین شرکت کنندگان باز است. تا آنجا که من می دانم، دو گزینه وجود دارد: یا از سرگیری مذاکرات در 27 دسامبر، حداقل در سطح کارشناسی. یا در دور هشتم مذاکرات در 3 ژانویه که همه برای آن آماده باشند، مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، در هر صورت هیئت روسی بدون وقفه آماده است.

اولیانوف همچنین تاکید کرد که همکاری روسیه و آمریکا در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای با ایران کاربردی است و این همکاری در خدمت منافع دو کشور است.

نماینده روسیه گفت: من به عنوان رئیس هیئت روسی از کیفیت همکاری با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که ریاست هیئت آمریکایی در این مذاکرات را بر عهده دارد بسیار خرسند هستم.

وی تلاش‌های دو طرف را امیدوارکننده توصیف کرد زیرا منجر به پیشرفت‌های چشمگیر در دور هفتم مذاکرات در وین شده است.

اولیانوف افزود: همکاری ما کاملاً عملی است. ایالات متحده و روسیه علاقه مند به از سرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های آمریکا علیه دولت دونالد ترامپ هستند. این پایه‌ای است که می‌توانیم روی آن با هم کار کنیم. امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.»

پیشتر میخائیل اولیانوف از پایان نشست کمیسیون مشترک جمعه شب خبر داده بود. وی در توئیتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل و دور هفتم مذاکرات در وین به پایان رسید. مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

همچنین جمعه شب، علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به المیادین گفت که مذاکره کنندگان غربی با پیشنهادات جدید ایران موافقت کردند. وی افزود: در دور هفتم مذاکرات، نظرات خود را درباره مذاکرات قبلی هیات ایرانی و 1+5 اعلام کردیم. حفاری گفت: مهمترین لحظه مذاکرات این است که طرف مقابل با دیدگاه جدید ما در مورد مذاکرات و آغاز دور جدید مذاکرات موافق نبود.

دیدگاهتان را بنویسید