روسیه: سفر گروسی به تهران بسیار پربار بود، اما حرکتی برای از سرگیری مذاکرات وجود ندارد

روسیه: سفر گروسی به تهران بسیار پربار بود، اما حرکتی برای از سرگیری مذاکرات وجود ندارد

نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه هنوز تحرکی در احیای توافق هسته ای ایران وجود ندارد، گفت: تروئیکای اروپایی و آمریکا آمادگی تصمیم گیری در مورد بازگشت به برجام را ندارند.

به گزارش العالم، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به جمهوری اسلامی ایران را بسیار سازنده توصیف کرد. .

اولیانوف در گفت و گو با خبرگزاری تاس گفت: سفر گروسی به تهران در پایان هفته گذشته بسیار پربار بود. مدیرکل آژانس انرژی اتمی با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد. فعالیت های بازرسی و نظارت بیشتری در تاسیسات هسته ای ایران شناسایی شده است که هنوز نهایی نشده است.

وی درباره آن سفر توضیح داد: بیانیه ای از ایران مبنی بر تمایل آن کشور به همکاری با دبیرخانه آژانس انرژی اتمی در خصوص ذرات اورانیوم اعلام نشده که چندین سال پیش در سه نقطه ایران کشف شده بود، منتشر شد.

این دیپلمات روس در پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات در وین گفت: هیچ تحرکی در خصوص ازسرگیری مذاکرات برای احیای برجام وجود ندارد. ایران و روسیه و چین آماده نهایی کردن تصمیم برای بازگشت به پارامترهای اساسی توافق هسته‌ای هستند که تقریباً بر سر آن توافق کامل وجود دارد. هنوز چنین آمادگی از سوی تروئیکای اروپایی و ایالات متحده وجود ندارد.

به گزارش تاس، اولیانوف با بیان اینکه قطعنامه های سال گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیامدهای بسیار منفی در مورد ایران داشته است، افزود: ما در این مورد هشدار دادیم… [این قطعنامه‌ها] این منجر به کاهش قابل توجهی در توانایی آژانس برای انجام بازرسی و نظارت در خاک ایران شد. امیدوارم کشورهای غربی درس های درستی از این موضوع گرفته باشند و در این نشست از چنین اقدامات مخرب خودداری کنند.»

پیش از این، مدیرکل آژانس انرژی اتمی در سخنرانی خود در آغاز نشست شورای حکام، با بیان اینکه توافقی با ایران به دست آمده است که به آژانس اجازه می دهد به روند نظارت و راستی آزمایی ادامه دهد، گفت: از تمایل تهران در این رابطه

دیدگاهتان را بنویسید