روسیه شرکت متا را به فهرست سازمان های تروریستی اضافه کرد


ساعت: 18:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902735

روسیه شرکت متا را که مالک شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام است در لیست سازمان های تروریستی و افراطی قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از المیادین ، ​​روسیه پلتفرم فناوری متا که مالک شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است را به فهرست سازمان های تروریستی و افراطی اضافه کرد.

بر اساس این گزارش، سرویس نظارت مالی فدرال روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شرکت متا که مالک شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام است را در فهرست سازمان های تروریستی و افراطی قرار داده است.

در 11 مارس، دادستانی کل روسیه از دادگاه خواست تا شرکت آمریکایی متا را به عنوان یک سازمان افراطی به رسمیت بشناسد و فعالیت آن را در روسیه ممنوع کند.

پیش از این، سرویس فدرال ارتباطات، فناوری اطلاعات و نظارت بر رسانه روسیه تصمیم گرفت شبکه فیس بوک در روسیه را در واکنش به مسدود کردن حساب های اسپوتنیک و RT در اروپا توسط متا مسدود کند.

در آن زمان، سرویس اطلاعاتی دادستانی کل روسیه گزارش داد که بر اساس قانون فدرال در مورد مبارزه با فعالیت های افراطی، دادستانی کل فدراسیون روسیه درخواستی را برای تعیین پلت فرم متا به عنوان یک سازمان افراطی به دادگاه ارسال کرد. و فعالیت های خود را در قلمرو فدراسیون روسیه ممنوع کند. فدراسیون روسیه ممنوع است.

در همین حال، کمیته تحقیقات روسیه قبلاً پرونده ای را بر اساس دو ماده مرتبط با سیاست شرکت متا مبنی بر اجازه دادن به درخواست خشونت علیه نیروهای مسلح روسیه باز کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به این سوال پاسخ داد و اعلام کرد که روسیه بررسی خواهد کرد که آیا فیس بوک و اینستاگرام اجازه درخواست خشونت علیه روس ها را داده اند یا خیر و در این صورت باید با اقدامات آنها قاطعانه برخورد شود.

لازم به ذکر است که پلتفرم متا متعلق به مارک زاکربرگ، یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی مستقر در منلو پارک کالیفرنیا است. این شرکت مالک فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و سایر خدمات و محصولات الکترونیکی است. در آوریل گذشته، روسیه تحریم هایی را علیه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعمال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید