روسیه شورای اروپا را تحریم می کند

روسیه شورای اروپا را تحریم می کند

روهر نه وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد روسیه دیگر در نشست های شورای اروپا شرکت نخواهد کرد.

همزمان با پانزدهمین روز جنگ در اوکراین و افزایش فشار اروپا بر روسیه برای پایان دادن به جنگ، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو از روسیه سوء استفاده می کنند و از اکثریت مطلق خود در کمیته وزیران سوء استفاده می کنند. اروپا همچنان به تخریب شورا و همچنین گسترش عمومی حقوقی و بشردوستانه اروپا ادامه می دهد.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به روند برگشت ناپذیر رویدادها خاطرنشان کرد که مسکو نمی خواهد غرب این اقدامات خرابکارانه را انجام دهد تا حاکمیت قانون را به جای قوانین بین المللی که با آمریکا و ماهواره هایش نقض شده است، تحمیل کند. . .

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو در روند تبدیل شدن به قدیمی ترین سازمان اروپایی در ناتو و اتحادیه اروپا که پلت فرم دیگری برای برتری طلبی و خودشیفتگی غرب است، دخالتی ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «شما اعضای شورای اروپا دوست دارید بدون حضور روسیه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از شورای اروپا به دلیل تعلیق عضویت مسکو به دلیل حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

وی تعلیق روسیه را با انگیزه سیاسی خواند و گفت: این امر نشان می دهد که شورای اروپا به ناچار به ابزاری برای تبعیت از بلوک غرب و اقمار آن تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید