روسیه مانع صلح در اوکراین است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر دفاع آمریکا لوید آستین روز سه شنبه خواستار پایان دادن به جنگ طولانی مدت در شرق اوکراین شد.

وی در گفتگو با همتای اوکراینی خود گفت: ما از روسیه می خواهیم اشغال شبه جزیره کریمه را متوقف کرده و از طولانی شدن جنگ در شرق اوکراین جلوگیری کرده و فعالیت های بی ثبات کننده خود را در دریای سیاه متوقف کند.

وی افزود: “روسیه این جنگ را آغاز کرده و مانعی برای راه حل مسالمت آمیز است.”

با تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین در سال 2014 ، درگیری های خشونت آمیزی بین ارتش اوکراین و گروه های طرفدار روسیه در شرق اوکراین موسوم به Donbass رخ داد و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

همچنین در همان سال ، همه پرسی در شبه جزیره کریمه برای پیوستن این منطقه به فدراسیون روسیه ، که به مسکو می پیوندد ، برگزار شد.

اوکراین ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا بارها روسیه را به مشارکت در درگیری دونباس متهم کرده و گفته اند که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسند و خواستار پایان “اشغال” روسیه از اوکراین شده اند.

مقامات ارشد روسیه ، از جمله ولادیمیر پوتین ، ادعای دخالت ایالات متحده و متحدان اروپایی واشنگتن در درگیری دونباس را رد کرده و بر مشروعیت همه پرسی الحاق کریمه تأکید کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید