روسیه: هشتمین دور مذاکرات در وین هنوز به پایان نرسیده است

روسیه: هشتمین دور مذاکرات در وین هنوز به پایان نرسیده است

روز جدید نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش گفت: هشتمین دور مذاکرات در وین درباره برنامه هسته ای ایران هنوز کامل نشده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، پایتخت اتریش، روز سه شنبه گفت که هشتمین دور مذاکرات در وین درباره برنامه هسته ای ایران هنوز کامل نشده است.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «دوره هشتم مذاکرات در وین هنوز به پایان نرسیده است. این گفتگوها هنوز ادامه دارد، اما در حالت قطع (یا سکته مغزی) هستند.

نماینده روسیه افزود: معتقدم زمانی که اختلافات نهایی ایران و آمریکا حل شود، اعضای فعلی برجام برای نهایی کردن توافق به وین بازخواهند گشت.

نبیل مصرعلی، سخنگوی کمیسیون اروپا نیز روز دوشنبه گفت که مذاکرات در وین برای ازسرگیری برنامه اقدام جامع مشترک در حال پایان است.

وی به خبرنگاران گفت: مذاکرات در وین برای نهایی کردن توافق ادامه دارد و به مرحله نهایی حساس رسیده است.

دو روز پیش جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به مذاکرات درباره لغو تحریم ها علیه ایران گفت: «دولت ترامپ با خروج از توافق هسته ای با ایران اشتباه کرد».

وی افزود: ما با ایران به توافق هسته‌ای رسیده‌ایم و در 95 درصد موارد به توافق رسیده‌ایم.

وی افزود: توافق هسته‌ای با ایران همه مشکلات منطقه را حل نمی‌کند، اما اولین قدم است.

حدود دو هفته پیش، مذاکره کنندگان در وین اعلام کردند که مذاکرات در وین درباره برجام به بن بست خورده و هیات های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت های خود بازگشته اند. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات به دلیل “عوامل خارجی” به حالت تعلیق درآمده است. بورل از اظهار نظر درباره «عوامل خارجی» خودداری کرد، اما ایران گفت که برخی از خواسته های جدید از ایالات متحده را مطرح کرده است و برخی اقدامات مانند توقیف نفتکش ایرانی، مذاکرات را پیچیده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید