روسیه هیچ گونه معافیتی از تحریم های خارج از برجام دریافت نمی کند

وی با ترس از نیروی بازدارنده ایران در دفاع گفت: نه تنها برنامه هسته ای ایران بهبود یافته، بلکه رفتار آنها به ویژه از طریق سپاه پاسداران در منطقه و فراتر از آن خصمانه تر شده است. بنابراین، این دیدگاه که خروج دولت سابق آمریکا از برجام باعث کاهش تنش در ایران شده، اشتباه است. بلکه دولت ایران بودجه سپاه را دو برابر کرده است. شرایط فعلی ما را امن نکرده است، اما سپاه پاسداران قوی تر شده است.

سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر در مورد حذف سپاه از لیست سازمان های تروریستی خودداری کرد، اما گفت: «مذاکرات در حال انجام است، نمی خواهم وارد جزئیات شوم».

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در گفت وگو با نیوزویک گفت: واشنگتن اقداماتی را برای اطمینان از اجرای تحریم های آمریکا علیه پروژه ها و فعالیت های هسته ای انجام خواهد داد. تحت تاثیر افراد و سازمان های خارج از آمریکا مرتبط با برجام قرار نگیرید. البته ما مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای (در ایران) که بخشی از اجرای کامل برجام است را تحریم نخواهیم کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه با اشاره به اینکه پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است، گفت: «ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه چهارشنبه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که مشکلات باقیمانده قابل حل است و همانطور که قبلاً گفتیم پیشرفت قابل توجهی داشته ایم و به توافق رسیده ایم. احتمالا نزدیک هستیم اما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.

وی همچنین گفت که در مورد تعداد و هویت این موضوعات اظهار نظر نمی کنیم، زیرا در مرحله حساسی هستیم و می خواهیم تمام اقدامات لازم را انجام دهیم تا ببینیم آیا امکان بازگشت متقابل به بازداشت وجود دارد یا خیر.

تقریباً یک سال پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران و اتخاذ سیاست «فشار حداکثری بر دولت ایران»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک عضو در نظر گرفته است. گروه تروریستی

دیدگاهتان را بنویسید