روسیه_اوکراین; نبردی در قلمرو تاریخ


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811361

اگرچه در معادلات سیاسی جهان، همیشه قبل از هر سلاحی، بلوف سیاسی توسط رهبران جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اما به نظر می رسد پوتین چندان علاقه ای به این بلوفرها ندارد و حمله کلی به اوکراین در عمل این را ثابت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ در این یادداشت قصد دفاع از پوتین، روسیه و اوکراین را ندارم، بلکه می‌خواهیم با نگاهی واقع‌بینانه، درسی از تاریخ را مرور کنیم و این بیان معنادار رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن غرب و آمریکا را مرور کنیم. که البته داستان اوکراین این روزها را روایت می کند. درسی برای غربی ها که هرگز از وقایع 1320 درس نگرفتند، کودتای 1332 علیه مصدق، حمایت صدام از جنایات جنگی علیه مردم ایران در سال 1359، ترور دانشمندان، فرماندهان و… -مقامات رتبه 1357 تا 1400 و بهشت ​​گمشده آنها آمریکا و غرب می دانند که تاریخ امروز تکرار می شود اما این بار در اوکراین حیف شد که با اعتماد هسته ای به آمریکا و غرب خود را خلع سلاح کرد.
سخنرانی اخیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، این داستان را تکرار کرد. به این چند جمله دقت کنید:
زلینسکی: ما را تنها گذاشتند!
از آنها می پرسم با ما هستید؟
آنها می گویند با ما هستند، اما نمی خواهند در یک اتحاد نظامی به ما بپیوندند [ناتو] بگیرید.
همه می ترسند…
این چند کلمه ثابت می کند که غرب و ایالات متحده هرگز متحدان وفادار نبوده اند، ترسوهای کرواسی که همیشه در حساس ترین لحظات تاریخ در پشت کردن به متحد خود استاد بوده اند و امروز اوکراین باید به یاد داشته باشد که چه زمانی باید از کشور خود دفاع کند. دفاع به لفاظی‌های آمریکایی لبخند زد و در غرب، پیچ و تاب طولانی لباس کرواسی که ایستاده بود، اقدام اوکراین را پیام صلح می‌دانست، که همه باید از کشور دفاع می‌کردند و هزاران کلاهک هسته‌ای اوکراینی را غارت می‌کردند.
اوکراینی ها در جنگ با توافقنامه بوداپست 1994 شکست خوردند، همان سالی که اعتماد به غرب و ایالات متحده را کلید اقتدار و آینده روشن خود دانستند و ناتو و غرب را راه موفقیت اوکراین دانستند. بازی.
تهاجم روسیه به اوکراین بی دفاع درسی برای کشورهای غربی است که قهوه ساخت آمریکا را بهترین دوست کشور می دانند و خلع سلاح به ویژه قدرت موشکی کلید پیشرفت است و برخی افراد ساده لوح بر این باورند که بی سوادی ساختن آن گران است. و باعث عقب ماندگی می شود.
انقلاب اسلامی نه شعارهای شرقی و نه غربی را مطالعه نکرده است و ائمه انقلاب نیز همواره بر این سیاست تاکید داشته اند و قطعاً با افزایش توان موشکی قدرت دفاعی کشور را تامین خواهند کرد و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) چقدر زیبا فرمودند.
قدرت دفاعی کشور قابل بحث نیست…! پیشنهاد می کنم مسئولان هر شهر و روستا این جمله را روی تمام دیوارها و بیلبوردها بنویسند تا همه دنیا بدانند که جمهوری اسلامی ایران از هیچ کشوری از توان دفاعی خود تعریف نمی کند.
در نهایت برای اینکه مهر تاییدی بر موارد فوق باشد، شما را به خواندن چند خط از کوستنکو معروف دعوت می کنم.
یوری کاستنکو، سیاستمدار برجسته اوکراینی در کتاب خود اوکراین و خلع سلاح هسته ای می نویسد: “همه ما (اوکراینی ها) فریب خوردیم و معاهده را امضا کردیم، بنابراین همه ما مقصریم. خلع سلاح هسته ای با توافق و کف. و سوت مردم اوکراین با حمایت رسانه ای و تبلیغاتی زده شد، اما اکنون مشخص می شود که این ارزیابی ها کاملا اشتباه بوده، گویا اوکراین دومین عراقی است که نظامش با تهاجمات بین المللی سرنگون شده و اکنون تکه تکه شده است. در بحران های مختلف.»

محمدرضا عسگری، کارشناس سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید