روش جدید فروش ربع سکه اعلام شد + جزئیات

روش جدید فروش ربع سکه اعلام شد + جزئیات

معاون عملیات بازار آزاد بانک مرکزی گفت: خریداران ربع سکه در بورس باید بر اساس شرایط فعلی و آتی قیمت جهانی طلا و نرخ ارز تصمیم گیری و قیمت را وارد کنند.

کرمی معاون عملیات بازار آزاد بانک مرکزی ضمن تشریح نحوه قیمت گذاری و خرید ربع سکه در بورس کالا، گفت: در عرضه هفته گذشته کشف قیمت به روش حراج قیمت واحد انجام شد؛ به طوری که ربع سکه در بورس کالا مشخص شد. به عنوان مثال در هفته قبل اگر خریداران با قیمت های فرضی 1100 تا 1400 سفارش می دادند و با توجه به شرایط بازار، بانک مرکزی تشخیص می داد که 1200 مناسب است، بنابراین شخصی که مبلغی بالاتر از قیمت تعیین شده توسط بانک ثبت می کرد. با همان قیمت 1200 تومانی می‌توانستند سکه را خریداری کنند، اما افرادی که قیمت کمتری ثبت کردند، قادر به خرید آن نبودند.

وی افزود: با روش قبلی پس از فروش هر روز و قیمت نهایی تعیین شده توسط بانک مرکزی، افرادی که قیمت کمتری را ثبت می کردند حذف می شدند و افرادی که تقاضای خرید با قیمت بالاتر می کردند، می توانستند یک چهارم قیمت را خریداری کنند. سکه

کرمی افزود: اما در حراج این هفته حراج چند قیمتی خواهیم داشت و طبق مثالی که در بالا ذکر کردم، اگر همین قیمت ها در این هفته ثبت شود و قیمت در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی 1200 تومان باشد، شخصی که ثبت نام کرده است. 1200 تومان به همان قیمت ربع سکه می گیرد و هرکسی که ثبت نام کند با همان قیمت بالاتر می رود.

پیشنهاد قیمت بر چه اساسی باید توسط خریداران اعلام شود؟ وی بیان کرد: قیمت سکه بر اساس دو مولفه نرخ ارز و قیمت جهانی تعیین می شود، بنابراین کسانی که قصد شرکت در حراج این هفته را دارند باید بر اساس شرایط فعلی و آتی قیمت سکه را تعیین و درج کنند. قیمت جهانی طلا و نرخ ارز

450000 قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از روز سه شنبه 4 بهمن 1401 به مدت 10 روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود که بر اساس اعلام بانک مرکزی، عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله در بورس کالا خواهد بود. فرم گواهی سپرده مستمر و فرآیند کشف قیمت جدید در تحویل مربوطه نیز در فرم ثبت سفارش یک کتاب با قیمت های متفاوت است.

بانک مرکزی هفته گذشته ربع سکه را از طریق بورس کالا در سه روز فروخت. این اقدام بانک مرکزی همزمان با رشد چشمگیر حباب ربع سکه در بازار طلا و سکه بود. در آخرین روز از فروش ربع سکه در بورس، قیمت ربع سکه در بورس نسبت به روزهای گذشته ارزان شد، اما در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت ها بودیم.

در سه روز پس از عرضه ربع سکه در بورس اوراق بهادار در هفته گذشته، حدود 50 هزار قطعه ربع سکه بهار آزادی به قیمت های موجود در مرحله ثبت سفارش به روش حراج تک قیمتی معامله شد. بنابراین قیمت روز اول 7 میلیون و 200 هزار تومان، در روز دوم 7 میلیون و 90 هزار تومان و در روز سوم 7 میلیون و 50 هزار تومان بود.

براساس شرایط عرضه سه ماهه در بورس کالا، تمامی افراد بالای 18 سال با کد ملی می توانند حداقل یک و حداکثر پنج سکه طلای بهار آزادی خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری پس از خرید سکه در بورس کالا به صندوق بانک رفاه مراجعه و با ارائه مدارک مربوط به بورس نسبت به دریافت فیزیکی معادل سکه های خریداری شده اقدام کنند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد: مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت آزاد معاملات سپرده سکه طلای رباح بهار آزادی از خزانه بانک رفاه محاسبه شده است. بنابراین مبلغ دیگری به عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید