روش های جدید برای سوء استفاده از احساسات مردم / مستحق یا فریبنده ؟!

ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801597

افزایش تکدی گری در تبریز که روزگاری به عنوان شهر بدون گدا شناخته می شد، زنگ خطری را به مردم و مسئولان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته آنایی، تبریز شهری بدون گدا است. جمله ای که تا چند سال پیش مردم به آن افتخار می کردند و دولت می توانست بگوید چقدر کارش را خوب انجام داده است! اما بیش از دو سال است که این عبارت با افزایش روزافزون گدایان در تبریز آلوده شده است و هیچکس نمی تواند ادعا کند که تبریز شهری بدون گدا است.

شاید دیدن متکدیان و کودکان کار برای پایتخت نشینان امری عادی باشد، اما این موضوع برای مردم تبریز تازگی دارد و همین امر افزایش متکدیان در تبریز را به یکی از دغدغه های مردم این شهر تبدیل کرده است. شهری که روزی به ندرت به شهر دیگر می رسد، حالا تبدیل به مأمن گداهایی شده است که فقط در گوشه ای نمی نشینند و گاهی از مردم اخاذی می کنند!

با عذرخواهی های نادرست صورت مشکل را پاک کنید

در دو سال اخیر که با پدیده افزایش متکدیان در تبریز مواجه شدیم، بسیاری از مسئولان سعی کردند بگویند این متکدیان فقط از شهرها و گاهی از کشورهای دیگر برای تکدی گری به تبریز آمده اند! اگرچه ممکن است برخی از این متکدیان در واقع اهل تبریز نباشند، اما با یک گشت و گذار کوتاه در شهر مشخص می شود که بسیاری از آنها از همان شهر هستند و اخیراً در این مسیر رفته اند.

اینکه این متکدیان واقعا سازماندهی شده اند و مانند برخی از فیلم های ایرانی رهبر دارند باید توسط مسئولان کشف شود، اما اینکه بیش از 90 درصد این متکدیان وارداتی نیستند مشکلی آشکار است که نباید بررسی شود!

روش های جدید تکدی گری در تبریز!

با رونق بازار تکدی گری در تبریز روش های تکدی گری نیز به روز شده است! از چسباندن نامه با پول در دستگاه های خودپرداز گرفته تا محوطه سازی جلوی مردم و درخواست پول برای سفر. این متکدیان در بسیاری از موارد از احساسات مردم برای پرکردن جیب خود استفاده می کنند و با جمع آوری داستان های تخیلی جیب خود را پر می کنند.

افزایش تکدی گری زنان زنگ خطر دیگری است که در تبریز به صدا درآمده است و در صورت ادامه این وضعیت چهره شهر بدون متکدیان تغییر می کند.

7def24bd 6301 4f0e a578 26c3dc37fa19 خبر خاکستری

حسین علامیر دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان شهر که هم اکنون بخشی از خیریه حمایت از مستمندان تبریز است، با اشاره به جمع آوری و ساماندهی 1186 متکدی در شش ماهه اول سال 1400، گفت: افزود: 550 زن و 636 نفر آقایان بودند که افزایش چشمگیری در زنان متکدی در شهرستان داشتند.

وی افزایش تعداد زنان متکدی را زنگ خطری برای جامعه می داند و می گوید همه دستگاه های ذیربط باید در این زمینه مسئولانه عمل کنند و با تصمیم گیری های قانونی و منطقی از گسترش آن جلوگیری کنند.

دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان شهرستان نیز به سودآوری برخی افراد در این راه و ترفندهای مختلف آنها در فریب مردم اشاره می کند و تاکید می کند: متاسفانه دستگاه های مختلف در این زمینه همکاری خوبی ندارند. “

مستحق یا تقلب؟!

با افزایش روز به روز متکدیان در شهر درآمدشان کم نمی شود! در همین شهر خیلی ها با درآمد روزانه 100 هزار تن و حتی کمتر سرخ می شوند و دست به دامان هیچکس نمی شوند، اما برخی از این متکدیان روزانه بالای 500 هزار تن درآمد دارند!

اگرچه برخی از این افراد ممکن است درآمد داشته باشند و درآمدی برای امرار معاش نداشته باشند، اما نقل مکان به محله‌های پایین شهر تبریز نشان می‌دهد که افراد نیازمند ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به کسی، به عنوان تاجر و کارگر مشغول شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید