روغن قرمز؛ ابتکار جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای جبران کمبودها!


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836404

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می رسد قادر به تامین روغن خوراکی خانواده ها نیست، دست به اقدام جدیدی زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ،با گذشت چند روز از آشفتگی بازار نفت و تلاش مسئولان برای ساماندهی بازار، اما برخی از دلالان به بهانه های مختلف همچنان بر قیمت های جعلی اصرار دارند تا از آب گل آلود سودهای غیرمنطقی ببرند و اخبار بازار نفت را منتشر کنند..

بر اساس اطلاعات امروز، قیمت نجومی نفت در بازار باعث شعله ور شدن این کالای مهم برای خانوارها شده و تجار در غیاب نظارت بر بازار از این آب گل آلود ماهی می گیرند و با قیمت های باورنکردنی سعی در شعله ور شدن بازار دارند.


کره فقط با پاستا به فروش می رسد

به عنوان مثال برخی از نمایندگی ها و فروشندگان روغن خوراکی را مشروط به فروش ماکارونی یا سایر فرآورده های کره ای کرده اند و معتقدند خمیر کره فقط برای این است که با خرید این محصول از سایر اقلام خود بهره ببرند.

تحقیقات بازار نشان می‌دهد که قفسه‌های فروشگاه‌ها و فروشگاه‌ها مملو از روغن مایع هستند، اما نفت حلب همچنان با کمبود مواجه است، بنابراین هفته‌ای یک‌بار 5 کیلوگرم روغن حلب بین 80 تا 90 هزار تن در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود. بازار سیاه، در حال افزایش است.


عدم نظارت و تردد گرانفروشان

ماجرا به اینجا ختم نمی شود چرا که برخی از دلالان همچنان عرضه نفت را مشروط به خرید چند کالای دیگر می کنند و بارها اعلام می کنند که این امر خلاف قانون است. سایر کالاها همراه با روغن موجود است.

سابقه کمبود نفت در بازارهای شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج مشکلاتی را برای مصرف کنندگان و فروشندگان ایجاد کرده است..


آیا این متولی همیشه درگیر است؟

بر اساس شواهد دیگر، این مشکل به حدی بود که علاوه بر خریداران، فروشندگان نیز دچار سردرگمی شدند و حادثه نفت بارها موجب رنجش فروشندگان و خریداران از عملکرد ضعیف جهاد کشاورزی در تامین این کالای اساسی شده است.


داخلی-استانی یا غیر استانی; مشکل چیه!

با این حال سیدعلی معتمدی، رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران درباره کمبود روغن خوراکی در بازار استان، گفت: بخشی از علت این کمبود در خارج از استان است.

وی همچنین این کمبود را پایان ذخیره سازی کلزا دانست و گفت: امروز در آستانه آغاز فصل برداشت دانه های روغنی است و در روزهای آینده قیمت روغن کاهش می یابد.

وی به حل این مشکل در چند روز آینده اشاره کرد و افزود: طی جلساتی که با کارخانه روغن کشی گچساران داشتیم حدود 400 تن مواد اولیه به این کارخانه تحویل داده شد که با توجه به توزیع محصولات و روغن تولیدی 10 روز نفت وارد بازار استان شد و این مقدار بعدا افزایش می یابد.

حال به گفته مسئولان این سوال مطرح است که چرا در غیاب کالای مهم و ضروری مانند روغن خوراکی که مصرف ایرانی آن بسیار حائز اهمیت است، برخی از آتش نشانان نهفته این محصول با شعله ور شدن بازار سعی در مشکوک شدن دارند. . دگرگونی بازار


آقایان از اعیاد عید بیدار شوید!

چرا نهادهای نظارتی مانند جهاد کشاورزی به عنوان متولی این موضوع نمی توانند در همان ابتدای این التهاب وارد عمل شوند و با کنترل بازار از این گرانی و سردرگمی خریداران و فروشندگان جلوگیری کنند؟

امروزه کار برخی دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و دستگاه های خدمات رسان که در سبد اصلی خانوارها قرار دارند بسیار ضعیف است که نیازمند رویکردی نو برای بیداری و چاره جویی در اقتصاد بیمار است. و بازار گرم استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید