روندهای مثبت در بازار سرمایه


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840798

عمیدی ​​از ادامه روند مثبت بورس و فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری در این بازار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هومن عمیدی ​​در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: وضعیت بورس خوب است اما کیفیت خوب آن امیدوارکننده نیست، یعنی خوشحال نیستیم که بازار روند مثبتی را در پیش گرفته است زیرا این وضعیت خوب بازار ناشی از آن است. تورم و تورم اخیر «موج او در کشور شروع شد.

وی افزود: در بحبوحه انتظارات تورمی، قیمت بورس نیز افزایش خواهد یافت و سرمایه گذاران معتقدند که قیمت سهام آنها دیگر قیمت قبلی نیست و بنابراین بازار سرمایه از این فضای تورمی رشد خواهد کرد؛ بنابراین با افزایش قیمت سهام، بازار سرمایه رشد خواهد کرد. قیمت ها و رشد بازار سرمایه عامل خوبی نیست، ما راضی نیستیم، زیرا تنها با افزایش قیمت این سهام ارزش قیمتی آنها حفظ می شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این حوزه به مردم توصیه نمی کنیم پول خود را نقد نگه دارند، بلکه بهتر است آن را در بازارهای سرمایه گذاری با ارزش وارد کنند تا ارزش خود را از دست ندهند، زیرا متاسفانه ریال در حال کاهش است. این خود به خود اتفاق می افتد و کسی که پول نقد یا سپرده بانکی دارد آسیب می بیند.

وی تصریح کرد: کسانی که پول خود را در قالب زمین، سکه، دلار، خودرو و… خرج می کنند. آنها نیازی به ورود به این نوع بازار نداشتند و سرمایه خود را تا حدودی حفظ کردند و این موج تورمی باعث افزایش ارزش پول آنها می شود، اما از کسانی که فقط پول دارند به بازار سرمایه دعوت می کنیم تا مطمئن شوند که پول آنها Convert Investment است. .

عمیدی ​​گفت: مردم قبل از ورود به بازار باید تحقیقات، آمادگی، تحلیل، دقت و مشاوره لازم را برای ورود به بازار داشته باشند و بدون مشورت با افراد حاضر سهام نخرند و اگر به نتیجه نرسیدند باید مراجعه کنند. به صندوق‌های سرمایه‌گذاری «در این صندوق افراد حرفه‌ای هستند که این کار را انجام می‌دهند و هر ماه به آنها سود پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص کل بورس رو به افزایش است و در صورت شکست، هجمه ای برای رسیدن به شاخص دو هزار واحدی است. شرکت ها در تیرماه نیز باید قیمت سهم را رعایت کنند و در نتیجه این افزایش قیمت سهم را رعایت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: احتمالا تا تیرماه شاخص به یک میلیون و 700 هزار واحد خواهد رسید و پس از آن باید دید وضعیت بازار به کجا می رود.

وی افزود: ما تهدید خاصی جز دخالت دولت در قیمت گذاری نظارتی برای بازار نمی بینیم که از اساس اشتباه است زیرا مکانیزم بازار مکانیزم عرضه و تقاضا است و نمی توانیم قیمت ها را با دستور ثابت نگه داریم، زیرا اگر این کار انجام شود. در این راه این است که ما یک فنر را فشرده کرده ایم و این فنر به شدت به مردم ضربه می زند. در عوض باید اجازه دهیم عرضه و تقاضا افزایش یابد و بازار به تعادل برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید