روند افزایش مبتلایان به کرونا در کشور/ تفاوت علائم سویه جدید «کووید» و «وبا» چیست؟

روند افزایش مبتلایان به کرونا در کشور/ تفاوت علائم سویه جدید «کووید» و «وبا» چیست؟

روز جدید مهرداد حق ازلی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به علائم ابتلا به سویه های جدید آمیکرون تاکید کرد: با سویه جدید، احتمال افزایش بیماران، بستری شدن و مرگ و میر چندان دور از دسترس نیست. ذهن

مهرداد حق ازلی با اشاره به شناسایی سویه جدید آمیکرون (BA4 و BA5) در ایران، گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است و دلیل این افزایش آمار نیز رها شدن بیشتر افراد از رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی درباره علائم این بیماری در مبتلایان به سویه های جدید یعنی BA4 و BA5 گفت: اغلب افراد علائم گوارشی اسهال، دل درد و تهوع دارند و سایر علائم مشابه سرماخوردگی است که بین 3 تا 7 روز طول می کشد. به طور متوسط. درگیری تنفسی در بیماران با سویه های BA4 و BA5 کمتر بود. این سویه بیشتر در افراد مسن دارای بیماری های همراه می تواند باعث مرگ شود.

وی ضمن اشاره به شیوع بیماری وبا در برخی از استان های کشور، درباره علائم تمایز وبا از کرونا گفت: اسهال در وبا شدیدتر است. در حالی که طول مدت اسهال در این سویه آمیکرون 24 تا 48 ساعت و فراوانی آن کمتر است، در وبا اسهال بسیار شدیدتر و آبکی است.

دبیر شورای داخلی کمیته علمی کرونا با بیان اینکه احتمال آغاز هفتمین پیک کرونا در روزهای آینده وجود دارد، گفت: شرایط فعلی هشدار جدیدی برای آغاز هفتمین پیک است. ، وجود دارد. البته این قله شباهتی به شرایطی که با قله دلتا داشتیم نخواهد داشت. از آنجایی که واکسیناسیون تشکیل شده است؛ اما احتمال افزایش موارد بیمار، بستری و مرگ نیز منتفی نیست.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک برای پیشگیری از بیماری، گفت: «استفاده از ماسک در اجتماعات مهم است.» جامعه تا حد زیادی عادی شده و منجر به افزایش تعداد مبتلایان شده است. با این حال، رعایت پروتکل های بهداشتی باید یک اصل مهم در جامعه باشد.

وی در خاتمه تاکید کرد: موضوع مهم دیگر واکسیناسیون است. حدود 20 درصد از جمعیت هنوز واکسینه نشده اند و از طرف دیگر تعداد زیادی از مردم دوز سوم واکسن را تزریق نکرده اند. توصیه و تاکید ما تکمیل فرآیند واکسیناسیون است. تعداد واکسیناسیون ها در طول روز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. چرا که مردم فکر می کنند دیگر نیازی به تزریق واکسن نیست، بلکه نیاز جدی به تقویت سیستم ایمنی افراد به ویژه در هنگام ورود به فصل پاییز و زمستان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید