رونق اقتصادی با عضویت ایران در برجام محقق می شود/ فروپاشی اقتصاد اروپا و آمریکا با پایان هژمونی دلار و یورو


ساعت: 13:10
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880792

زهرا سعیدایی گفت: الحاق ایران و آرژانتین به گروه بریکس، این بلوک را با 33 درصد تولید ناخالص ملی به بزرگترین قدرت اقتصادی جهان تبدیل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا سعیدایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک» گفت: پیوستن ایران و آرژانتین به گروه بریکس، این بلوک را با 33 درصد تولید ناخالص ملی به بزرگترین قدرت اقتصادی جهان تبدیل می کند. تولید ناخالص ملی). ).

وی ادامه داد: این گروه در حال حاضر 31 درصد دارد و با حضور ایران به 33 درصد می رسد اما تمام ترس آمریکا و اروپا نقشه روسیه و چین برای شکست اقتدار دلار و یورو است.

سعیدایی افزود: برنامه گروه بریکس ایجاد ارز جهانی جدید به نام بریکس است که پس از عضویت ایران جایگزین دلار و یورو می شود، اکنون سهم دلار 59 درصد و سهم یورو 21 درصد است. .

وی تصریح کرد: با ورود بریک، سهم دلار به 39 درصد و سهم یورو به 14 درصد کاهش می یابد و سهم بریک حداقل 33 درصد خواهد بود و اگر ارزش ین ژاپن کاهش می یابد، این احتمال وجود دارد که سهم BRIC حتی به 40 درصد برسد.

این کارشناس گفت: در آن زمان تمامی بانک های دنیا حداقل 33 درصد از ذخایر ارزی خود را به بریک تبدیل می کنند و به این ترتیب امکان هرگونه تحریم از سوی آمریکا و اروپا به طور کامل از بین می رود.

سعیدی تصریح کرد: آمریکا 30 تریلیون دلار و اروپا 18 تریلیون یورو بدون پشتوانه چاپ کردند و با سود صفر یا تقریباً صفر به خود وام دادند.

این کارشناس ادامه داد: اگر سایر کشورها ذخایر ارزی خود را بفروشند و برجام را خریداری کنند، ارزش دلار و یورو به شدت کاهش می یابد زیرا برجام پشتوانه طلا (روسیه و آفریقا)، نفت (ایران، روسیه و برزیل) و غلات است. (هند و چین) و بنابراین تورمی وجود نخواهد داشت.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با عضویت ایران در برجام، وضعیت انگلیس از آمریکا و اروپا هم بدتر می شود، زیرا نه تنها عضو یورو نیست، بلکه 2.5 تریلیون پوند نیز بدهکار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید