رونق تولید در مرکز پیشرفت کشور است. وقتی چرخ های صنعت توسعه را دنبال می کنند


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915242

امروز در شرایطی هستیم که به برکت تولید و صنعت می توان به پیشرفت، توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، در روزگاری که ایران در بسیاری از شاخص ها عقب مانده بود و تنها با فریب کار خود را توجیه می کردند، امروز ایران عملاً در بسیاری از عرصه ها در جهان پیشتاز و الگوی رایگان است اما دشمنان در تلاشند تا با اقدامات رسانه ای آنها را سر به زیر جلوه دهید، بنابراین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

با تکیه بر متخصصان داخلی می توانیم نیاز بازارهای داخلی را برآورده کنیم و برای رسیدن به بازارهای جهانی برنامه ریزی کنیم تا به بیگانگان بی نیاز شویم، ما برای تحریم یا عدم تحریم ما اقدام کرده و در حال تماشای بازی های کشورهای غربی و آمریکایی هستیم.

ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده است که با توانایی های خود به بزرگترین موفقیت ها دست یافته است و با تکیه بر توانایی های خود این کار را انجام داده است.

اگرچه حدود 50 سال از عمر صنعت خودرو می گذرد، اما سایه رانت ها و بی تدبیری ها باعث شده تا این صنعت نتواند مشکلات مردم را حل کند و خودروهای بی کیفیت را با قیمت های گزاف به مردم بفروشد و همواره قیمت های زیر را افزایش دهد. به بهانه تامین قطعات

اما در صنعت نظامی موفق شدیم از وابستگی خارج شویم و امروز دشمنان از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در حیرت هستند و انواع و اقسام موشک ها، تانک ها، خودروها، جنگنده ها و سایر تجهیزات نظامی به طور کامل در داخل کشور ارائه می شود.

ذکر این نکته ضروری است که چرا می‌توانیم جدیدترین موشک‌ها و جنگنده‌ها را با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات بسازیم، اما همچنان برخی از صنایع مانند خودروسازی موفق نیستند و این پاسخ روشنی دارد که متکی بر ساخت داخلی است.

اینها نمونه هایی از توانمندی های کشور است، در سایر زمینه ها نیز فراز و نشیب هایی وجود دارد.


e79d0614 213f 4269 b6aa 86bbe13b8ebb خبر خاکستری

مجتمع نوشیدنی کوشاب غرب ایلام یکی از صنایع موفق شهرک چرداول است که با تکیه بر توان داخلی و عرضه 73 نوع محصول به بازار عرضه می شود.

سیروس فرادیان مدیر این کارخانه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مجتمع نوشیدنی کوشاب در غرب ایلام یکی از 19 کارخانه تولیدی و صنعتی در شهرک چرداول است که با تلاش کارشناسان داخلی در این روزها علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار 25 استان کشور به کشورهای عراق و عمان صادرات دارد.

وی افزود: در بحبوحه تحریم ها با آلمان قرارداد خرید سه خط تولید و استخدام کارشناسان داخلی در بطری، شیشه و قوطی به مبلغ 11 میلیون یورو منعقد شد.

فرادیان با بیان اینکه در حال حاضر 36 کارشناس داخلی در این مجموعه مشغول به کار هستند، گفت: با ایجاد خط تولید قوطی و با ترویج کاشت جو دو سر در روستاها که ماده اولیه تولید انواع دسر و گازدار است. آب میوه های این کارخانه بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

افزایش تولید همیشه با اشتغال مرتبط است و هر چه میزان تولید بیشتر شود گره اشتغال بازتر می شود و در نتیجه آسیب های اجتماعی کاهش می یابد که در نهایت سلامت و پویایی جامعه را به دنبال دارد.

بالاخره باید گفت وقتی در هر زمینه ای غیر از نیاز کشور می توانیم بازارهای جهانی را فتح کنیم چرا برای آن برنامه نداشته باشیم و عقب ماندگی های کاروان را جبران کنیم که امیدواریم به زودی محقق شود. زمان ممکن

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید