رونمایی از جزئیات قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران درباره حقوق زنان

رونمایی از جزئیات قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران درباره حقوق زنان

در ادامه سیاست مداخله جویانه کشورهای غربی علیه کشورمان، دیپلمات های غربی گفتند که پیش نویس قطعنامه ای علیه ایران که توسط آمریکا تهیه شده است، خواستار حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل و رای گیری در این باره شده است. در روزهای آینده برگزار می شود.

به گفته برخی از دیپلمات‌ها، پس از لابی کردن واشنگتن برای مجازات ایران به دلیل آنچه «نقض حقوق زنان و سرکوب وحشیانه اعتراضات» می‌خواند، در 14 دسامبر درباره طرح آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل رای‌گیری خواهد شد. “.

در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که رویترز مشاهده کرد، ایالات متحده سیاست ایران را در روز دوشنبه محکوم کرد و گفت: سیاست ایران “به شدت با حقوق بشر زنان و دختران و مفاد کمیسیون سازمان ملل در مورد وضعیت زنان در تضاد است.”

ایران اخیراً به عضویت این کمیسیون 45 عضوی سازمان ملل متحد درآمد که هر ساله در ماه مارس تشکیل جلسه می‌دهد و هدف آن ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است که هر دوره چهار ساله به طول می‌انجامد.

پیش نویس قطعنامه ایالات متحده «فوراً جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان برای دوره چهار ساله بعدی آن از سال 2022 تا 2026 حذف می کند».

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متشکل از 54 عضو در این مورد رای خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید