رونمایی از پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران / اثری با الهام از حسین امانت


ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896983

مراسم رونمایی از پوستر سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روز دوشنبه 21 شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما، مراسم رونمایی از پوستر سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محیا ساعدی مجری برنامه گفت: دوستان عزیز 16 هفته در این فصل نشست فیلم کوتاه وقت گذاشتید و برای همراهی با جشنواره پیش رو در ابتدای سال گذشته تصمیم گرفته شد. جلسه نشست فیلم کوتاه که رونمایی از آن در فصل تابستان برگزار می شود.

در ادامه دانیال رحیمی کاشانی طراح پوستر این دوره از جشنواره، مهدی آذرپندار دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه، پرویز صمدی مقدم و فریدون جیرانی برای رونمایی از پوستر روی صحنه آمدند.

دانیال رحیمی کاشانی پشت تریبون حاضر شد تا درباره برنامه خود صحبت کند و توضیح داد: امیدوارم روزهای مرتبط با سینما بیشتر شود و از دبیر جشنواره بابت اعتمادی که به ما کردند ممنونم. انعکاس دغدغه تنوع ژانر نیز برای ما بسیار مهم بود و سعی کردیم این نکته مهم را در طراحی خود لحاظ کنیم. همچنین از استاد حسین امانت، طراح برج آزادی، ایده ای برای طراحی خود گرفتیم و در این پوستر از آن استفاده کردیم. در این پوستر از رنگ های سبز ایرانی، نارنجی، آبی تیره و قرمز استفاده شده است.

مهدی آذرپندار، دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز گفت: به دلیل حضور شما و روز ملی سینما، پوستر جشنواره امسال در این روز و در این مکان رونمایی می شود. تمام فعالیت های انجمن با حضور شما اتفاق می افتد و ما معتقدیم که همه فعالیت های انجمن با بچه های انجمن قابل ردیابی است.

وی ادامه داد: رنگین کمانی از رنگ ها را در پوستر می بینید و امیدوارم در این دوره از جشنواره رنگین کمانی از فیلم ها را داشته باشیم که فکر می کنم در جشنواره امسال تا حدود زیادی محقق شود. با توجه به اینکه روند تماشای فیلم آغاز شده است و من چند تا از آنها را تماشا کرده ام، می دانم که تا حدودی این اتفاق خواهد افتاد.

در پایان این مراسم افتتاحیه پرویز صمدی مقدم که سابقه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران را دارد نیز گفت: دوستان خوب بودند و با من تماس گرفتند. از دیدن سی و نهمین دوره جشنواره خوشحالم. شما آنچه را که من می بینم نمی بینید. سی و نهمین دوره جشنواره برای من یعنی یک کودک 39 ساله. زمانی شروع به کار کردیم که فیلم و سینما و جشنواره نبود و دو سوم مردم ما سینما نرفته بودند. باید بدانیم جشنواره فیلم کوتاه چگونه به اینجا رسید تا بیشتر از آن قدردانی کنیم.

در پوستر سی و نهمین دوره این جشنواره از دو رنگ سبز ایرانی و نارنجی ایرانی استفاده شده است که از بین 9 رنگ جهانی ثبت شده به نام ایران انتخاب شده اند. همچنین المان برج آزادی به عنوان نماد شهر تهران و محل برگزاری جشنواره محور این اثر است.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۶ مهر تا ۱۱ آبان ماه ۱۳۰۱ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید