رویای آقای گلی برای این پرسپولیس سخت تر شد

رویای آقای گلی برای این پرسپولیس سخت تر شد

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران که دومین سال حضور خود در تیم پورتو را سپری می کند، امیدوار بود بتواند عنوان آقای گلر لیگ پرتغال را در این فصل دوباره به دست آورد. طارمی در اولین سال حضورش در پرتغال با ریو آوه 18 گل به ثمر رساند و در کنار پیتزا و وینیسیوس در بین گلزنان بنفیکا قرار گرفت.

مهاجم ایرانی که فصل گذشته به پورتو پیوست، در پایان لیگ 16 گل به ثمر رساند و از رسیدن به قله بازماند. فصل گذشته پدرو گونکالوس از اسپورتینگ با 23 گل در صدر جدول قرار گرفت و هریس سفروویچ از بنفیکا با 22 گل دوم شد.

امسال اما وضعیت طارمی بدتر شده است. این مهاجم تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ پرتغال تنها 12 گل به ثمر رساند و هفته به هفته اختلافش با گلزن بیشتر می شود.

داروین مهاجم بنفیکا در بالای لیست گل قرار دارد که شب گذشته با دو گل مقابل ویتوریا گیمارش تعداد گل های خود را در این فصل به 20 گل رساند. طارمی که شب گذشته در دیدار پورتو مقابل ژیل ویسنته بدشانس بود و توپ هایش به دروازه حریف نرسید، همچنان 12 گل زده و سخت تلاش می کند تا آرزوی قهرمانی آقای گلی را محقق کند.

10 هفته تا پایان مسابقات لیگ پرتغال باقی مانده و طارمی می تواند با گلزنی به داروین در این 10 هفته از این اختلاف در جدول بکاهد. لازم به ذکر است پورتو علاوه بر لیگ در جام حذفی و لیگ اروپا نیز حضور دارد و بازی های آن به صورت فشرده و هر سه چهار روز یکبار برگزار می شود.

طارمی فصل گذشته را با 16 گل و 11 پاس گل به پایان رساند اما در فاصله 10 هفته تا پایان فصل، 12 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل داد. با این شرایط این احتمال وجود دارد که مهاجم ایرانی آمار فصل گذشته خود را بهتر کند.

همچنین طبق اعلام سازمان لیگ پرتغال، طارمی با 63 شوت تا پایان هفته بیست و چهارم پرتوله ترین بازیکن رقابت های قهرمانی پرتغال است و در این بخش از بازیکن اسپورتینگ پیشی گرفته است.

نام این مهاجم ایرانی در رده بندی قهرمانی پرتغال در زمینه های دیگری مانند تلاش برای گلزنی، آفساید بودن و شوت به چارچوب نیز دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید