رویترز و فایننشال تایمز آزادسازی منابع ارزی ایران را تایید کردند

رویترز و فایننشال تایمز آزادسازی منابع ارزی ایران را تایید کردند

روز جدید : خبر آزادی زندانیان ایرانی-آمریکایی و آزادی هفت میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی در راس اخبار قرار گرفت.

ساعتی پس از انتشار خبر آزادی بکر و سیامک نمازی، رویترز و فایننشال تایمز با انتشار استوری های خود خبر اولیه را تایید کردند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به خبر آزادی این دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی دوتابعیتی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: با تبادل اسرا و وساطت یکی از کشورهای همسایه، منابع مسدود شده ایران به دلیل تحریم ها به زودی آزاد می شود.»

در همین حال، خبرگزاری فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: اقدام اخیر ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی

مانند آقای نمازی، حسن نیت ایران را برای تبادل بزرگ زندانیان نشان می دهد. این اقدام می تواند منابع سرگردان ایران در کره جنوبی را آزاد کند. کشورهای قطر، سوئیس و سازمان ملل در این موضوع دخالت دارند.

اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار تسنیم از منابع آگاه حاکی از آن است که در این راستا باید 7 میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان که در کره جنوبی بلوکه شده بود، آزاد شود.

این آزادی در پی مذاکرات فشرده ای است که در هفته های اخیر با وساطت یکی از کشورهای منطقه در خصوص آزادی همزمان زندانیان ایرانی و آمریکایی و میلیاردها دلار از منابع ارزی منجمد کشورمان در حال انجام است.

سخنگوی سازمان ملل گفت بیکر نمازی ایران را ترک کرده است. همچنین جارد گنسر، وکیل سیامک نمازی شنبه شب به خبرنگار رویترز گفت که سیامک نمازی با مرخصی یک هفته ای که امکان تمدید آن وجود دارد، از زندان ایران آزاد شده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد به حساب سازمان ملل گفت: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از اینکه پس از درخواست از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای آزادی بکیر نمازی، اجازه خروج از ایران را به او داده است، سپاسگزار است. رفتار.

چند سال پیش سیامک و بکر نمازی هر کدام به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به 10 سال زندان محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید